کد خبر ۶۰۸۷۷ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

قم|استان قم با کمبود سرانه‌های آموزشی و مدارس روبه‌روست

در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان قم نسبت به کمبود سرانه‌های آموزشی در استان قم هشدار داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان قم ظهر امروز با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم اظهار داشت: در زمینهٔ مالیات ارزش‌افزوده باید به نحوی عمل شود که مانع از ادامه عملیات عمرانی مراکز آموزشی نشود چراکه این کار در آینده سبب ایجاد مشکلاتی در زمینهٔ سرانه‌های آموزشی می‌شود.

وی با توصیه به شهرداری قم در تعامل با آموزش‌ و پرورش استان در ادامه فعالیت‌های عمرانی مراکز آموزشی افزود: تجربه نشان داده تمام ساخت‌وسازها به‌حساب آمده و تهاتر می‌شود و تکلیف بدهی و طلب کاری دستگاه‌های مختلف در نهایت احصاء می‌شود.

سید حسن رضوی ادامه داد: نباید با برخی قوانین دست‌وپا گیر سبب بی‌انگیزگی و از دست دادن خیرین  شده یا منابع استانی را از دست بدهیم.

وی با اشاره به کمبود سرانه‌های آموزشی استان تأکید کرد: استان قم در حال حاضر با کمبود سرانه‌های آموزشی و مدارس روبه‌رو بوده  و با توجه خیل مهاجرت در سال‌های آینده با مشکلاتی جدی در کمبود کلاس‌های درسی روبه‌رو می‌شود.

احصاء نیازهای دستگاه‌های دولتی در طرح تفصیلی شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه تأکید کرد: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نسبت به قانون معافیت مالیاتی بر و کف قانون بالادستی محسوب می‌شود، بنابراین معافیت مراکز آموزشی از پرداخت لغو شده است.

عباس ذاکریان خاطرنشان کرد: تا زمانی که پاسخ جواب استفساریه شورای اسلامی شهر قم  صادر شود آموزش‌ و پرورش می‌تواند ادامه عملیات عمرانی در احداث سرانه‌ها و مراکز آموزشی خود را همچنان ادامه دهد.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهر قم تصریح کرد: افق 10 ساله شهر قم بر مبنای طرح تفصیلی شهر برنامه‌ریزی‌شده و در این طرح تمام خواسته‌ها و نیازهای منطقه از دستگاه‌های مختلف شهری احصاء می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به روند تعاملی شهرداری قم در واگذاری اراضی برای افزایش سرانه‌های آموزشی استان عنوان کرد: در شورای اسلامی  سوم و چهارم شهر قم، شهرداری چندین قطعه زمین با حفظ مالکیت به آموزش و پروش واگذار کرده تا از این طریق بخشی از نیازها و سرانه‌های آموزشی استان جبران شود.

120 مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز استان قم احداث‌شده است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم نیز در ادامه این جلسه، ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز قم در حال حاضر 17 پروژه و طرح با زیربنایی بالغ‌بر 35 هزار مترمربع در دست احداث دارند که با تکمیل کامل آن‌ها 110 کلاس درسی به سرانه‌های آموزشی استان افزوده می‌شود.

سید ناصر علایی طباطبایی گفت: متأسفانه برخی پیچیدگی‌های اداری سبب شده تا روند احداث مدارس و مراکز آموزشی استان به‌کندی به‌پیش برود، شهرداری قم باید تعامل لازم در ایجاد و احداث مراکز آموزشی در مبحث مالیات بر ارزش‌افزوده با آموزش‌وپرورش را داشته باشد، خیرین مدرسه‌ساز قم تاکنون 120 مدرسه احداث و در اختیار استان قرار داده است.

استاندار قم نیز در این جلسه، ضعف هنرستان‌های استان در تربیت نیروهای ماهر را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نبودن نیروی ماهر در عرصه‌های فنی استان به خاطر عدم تقویت هنرستان‌ها است.

سید مهدی صادقی با اشاره به برنامه‌های استان در تجهیز هنرستان قدس تصریح کرد: هنرستان قدس به هنرستان نمونه کشوری تبدیل می‌شود، بازسازی و نوسازی  اساسی این هنرستان در دستور کار است.

وی با اشاره به مسئله شعار سال گفت: آموزش‌ و پرورش یکی از بهترین نهادهایی بوده که می‌تواند فرهنگ‌سازی این کار مهم را انجام دهد، فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی در کنار مسائل آموزشی دیگر بهترین راهکار عملیاتی شدن هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در  شعار سال است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com