کد خبر ۶۰۸۷۹ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱

ساخت و نوسازی 148 مدرسه در قم طی 4 سال اخیر

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 148 مدرسه در قم در طول 4 سال گذشته با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی نوسازی و احداث شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، «حمیدرضا شیخ الاسلام» در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در استانداری برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه قانون مجوز احداث فضای آموزشی و پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و گزارش اسکان در نوروز بررسی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: 148 مدرسه در قم در طول 4 سال گذشته با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی نوسازی و احداث شد.

وی تصریح کرد: قانون مجوز احداث فضای آموزشی و پوشش تحصیلی دانش آموزان نیاز به بازنگری در برخی از موارد و همراهی مسئولان در سهولت پیشبرد اهداف دارد به ویژه در مناطق کم برخوردار باید تمهیدات لازم در ساخت مدرسه اندیشیده شود.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در برخی از مناطق ما را در آینده نیازمند احداث واحدهای آموزشی جدید خواهد کرد از این رو انتظار می رود شهرداری با تغییر کاربری برخی از زمین ها در این مناطق موافقت کند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی رسیدگی به پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم در قم است؛ عمده این دانش آموزان از تحصیل جا مانده اند این افراد در مناطق محروح و حاشیه ای ساکن هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آموزش و پرورش آمادگی لازم جهت تحصیل این دانش آموزان دارد اما دستگاههای اجرایی نیز باید به میدان بیایند و مشارکت های لازم را اتخاذ کنند.

وی گفت: مهاجرت های بی رویه به قم و حاشیه نشینی موجب شده این دانش آموزان به واسطه مشکلات مالی نتوانند به تحصیل ادامه دهند.

شیخ الاسلام افزود: یکی از ظرفیت های مهم آموزشی هنرستان ها هستند که در جهت تجهیزات این هنرستان ها مشکلات زیادی وجود دارد.

وی یادآور شد: در سال جاری 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در جهت تجهیز هنرستان های قم پرداخت شد تابخشی از مشکلات فعلی رفع گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: با وجود کمبود 1500 معلم در مقاطع مختلف تمامی دانش آموزان اتباع را تحت پوشش تحصیل قرار داده ایم.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com