کد خبر ۶۰۸۸۴ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۷
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

سه طرح زیرساختی در روستاهای قم افتتاح شد

قم- ایرنا - سه طرح زیر ساختی شامل آب رسانی به روستای لنگرود و تکمیل گازرسانی به 2 روستای وشنوه و اَوِل قم با اعتبار 82 میلیارد ریال عصر پنجشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان در بخش کهک قم به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به منطقه کهک استان قم، ابتدا در روستای لنگرود حضور یافت و طرح آب رسانی به این روستا را به بهره برداری رساند.
طرح آب رسانی به روستای لنگرود با اعتبار 35 میلیارد ریال از سال 96 آغاز و پس از هشت ماه به بهره برداری رسید. با اجرای این طرح، آب روستای لنگرود و روستاهای بالادست کهک قم با اتصال به سرشاخه های دز پایدار شد.
این طرح که شامل بیش از 6 کیلومتر لوله گذاری، احداث ایستگاه پمپاژ 75 متر مکعب بر ثانیه و مخزن 500 مترمکعبی است، روستای لنگرود و روستاهای بالادست قم را از وضعیت جیره بندی خارج می کند.
علی لاریجانی شهریور ماه سال گذشته کلنگ آغاز عملیات انتقال آب به 10 روستای بالادست کهک قم با اعتبار 137 میلیارد ریال به زمین زد که آب رسانی به روستای لنگرود به عنوان نخستین روستای آب رسانی شده در قالب این پروژه به بهره برداری رسید و قرار است تا شهریور 98 تمام روستاهای قم با اتصال به آب سرشاخه های دز در وضعیت پایدار قرار گیرند.
این طرح که با نام شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر نامگذاری شده بود با حضور خانواده این شهید برگزار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به بخش کهک به روستای وشنوه قم سفر و با روشن کردن مشعل مسجد مصلای روستای وشنوه، گازرسانی به 2 روستای وشنوه و اَوِل به طور رسمی به بهره برداری رسید.
عملیات گاز رسانی به این روستا از تیرماه سال 1395 آغاز شده و حدود 500 روز طرح ریزی و برنامه ریزی شده است. این طرح شامل 27 کیلومتر لوله گذاری، 2 ایستگاه تقلیل فشار 2500 متر مکعب در ساعت و 400 متر مکعب در ساعت می باشد که با هزینه 46 میلیارد ریال با 480 انشعاب 2 این روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.
دراین افتتاحیه ها ،که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار و تعدادی از مسئولان استان حضور داشتند، اهالی روستا با در دست داشتن شاخه های گل از مسئولان قم برای اجرای این طرح ها تقدیر کردند.
کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستا است که در جنوب این شهر قرار دارد و فاصله مرکز بخش تا قم 30 کیلومتر است.
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com