کد خبر ۶۰۸۹۶ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸

قم| 200 جلسه تفسیر قرآن در مساجد استان قم برگزار می‌شود

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در 200 مسجد جلسات تفسیر قرآن برپا بوده و باید جلساتی نیز برای تفسیر سخنان رهبری نیز گذاشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی عصر امروز در همایش ائمه جماعات استان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به رشادت رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: آزادی خرمشهر عنایتی بود که از طرف خداوند شامل حال ما شد و امنیت امروز حاصل تلاش رزمندگان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است و باید همه نسبت به آن آگاهی داشته باشیم.

وی ائمه جماعات را دعوت به بیان مشکلات کم‌آبی استان در مساجد کرد و افزود: باید مردم را با مشکلات ناشی از کاهش باران در کشور آشنا کرده و به‌صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کنیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مشکلات ناشی از بارش کم را اخلال در تولید برق دانست و ادامه داد: تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی با مشکل روبه‌رو شده و باید در مساجد کارهای تبلیغی لازم برای صرفه‌جویی انجام شد.

وی به لزوم فعال بودن مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر مساجد کشور فعال شوند و امام جماعت کار تبلیغی انجام دهد حتماً جرائم و مفاسد در جامعه کاهش پیداکرده و خصلت خداترسی بین مردم رواج پیدا می‌کند.

آشتیانی خداترسی را یکی از ویژگی‌های لازم برای امام جماعت دانست و تصریح کرد: نهادهای مرتبط با مساجد استان باید به هماهنگی لازم رسیده و برای انجام فعالیت‌های مختلف ساماندهی شوند.

وی به 17 نهاد مرتبط با مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: باید استان قم در انجام فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی این 17 ارگان در کشور الگو قرارگرفته و برای تحقق این امر جلسات زیادی بین این نهادها برگزارشده است.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: 1200 مسجد در استان قم وجود دارد که در 200 مسجد جلسات تفسیر قرآن برپا بوده و باید جلساتی نیز برای تفسیر سخنان رهبری نیز گذاشته شود و مساجد به جایگاهی که  در دوران پیامبر(ص) که مرکز همه فعالیت‌های اجتماع و حل مشکلات مردم بود، بازگردد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com