کد خبر ۶۰۹۰۵ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۵
امام جمعه قم:

دشمنان به دنبال مدیریت نقدها به سمت مخالفت با نظام هستند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه قم یکی از حربه‎های اخیر دشمنان را تلاش در جهت مدیریت نقدها از برخی مشکلات رایج در کشور به سمت مخالفت با نظام اسلامی دانست.

دشمنان به دنبال مدیریت نقدها به سمت مخالفت با نظام است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر امروز 4 خردادماه در مراسم نماز جمعه این هفته قم گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس بود؛ سوم خرداد یادآوری نقش آفرین مجاهدان راه خدا است که خونین شهر قهرمان را با توکل بر خدا و هماهنگی و وحدت همه نیروهای رزمنده آزاد کردند و نقشه شوم استعمار جهانی را برای اضافه کردن بخشی از خاک ما به عراق را ناکام کردند؛ این پیروزی در سایه عنایت حضرت مهدی(عج) بود که کارشناسان نظامی جهان را متعجب کرد.
وی افزود: دکترین نظامی امام راحل نیز بر همین اصل استوار بود که فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد که همه بدانند که این کشور با نصرت الهی همراه است و با این پشتوانه هیچ قدرتی نمی تواند ما را شکست دهد؛ همه اذعان دارند که با این منطق شاهد دین خدا خواهیم بود و با همین منطق فلسطین از شر دشمنان راحت می شود؛ حوادث دفاع مقدس نباید فراموش و همچنین نباید تحریف شود.
امام جمعه قم اظهارکرد: روز گذشته مسئولان نظام دیداری با آیت الله العظمی امام خامنه ای برگزار کردند؛ رهبر معظم انقلاب مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون مقاطع مختلفی را طی کرده است و در هر مرحله ای نیز آزمایشی را با قدرت پشت سر گذاشته است؛ مقطع کنونی نیز یکی از آن مقاطع است که با لطف الهی این مقطع نیز با قدرت و اتحاد و اتخاذ تدابیر لازم پشت سر گذاشته می شود.
وی تصریح کرد: از اول انقلاب دشمنان زیادی داشتیم ولی رژیم جعلی اسراییل وآمریکا از روز اول با انواع توطئه و فتنه به ضدیت با انقلاب اسلامی برخاستند و به هیچ عنوان از این دشمنی دست برنداشتند که در برجام نیزاین مساله رویت شد.
وی افزود: آمریکا به دنبال براندازی نظام اسلامی است ولی همیشه با پاسخ محکم نظام اسلامی روبرو شده است و در هر باز نیز شکست سختی خورده است و در هر مقطعی نیز جبهه های مواجه خود با اسراییل و آمریکا جلوتر برده و عرصه را بر آنها سخت تر کرده است؛ جمهوری اسلامی، پیروزی های خود را در سایه اطاعت از خدا و پیروی از رهبری و انسجام ملی به دست آورده است و مصمم هستیم که همین رفتار را تا ظهور دنبال کند.
تذکرهای رهبری به سه گروه؛ مسئولان
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهارکرد: در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری سه تذکر لازم به نظر می رسد؛ نخستین تذکر به مسئولان است؛ آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نیست و با حرکت جدید رئیس جمهور آمریکا برای دیرباورترین افراد نیز مشخص است که آمریکا دغل باز است؛ پس مسئولان ما در مواجهه با این کشورها که تفاوت خاصی هم با هم ندارند باید هوشیاری لازم را داشته باشند؛ پیامبر اکرم(ص) بیان کردند که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
وی افزود: انعطاف با کسانی که از بن دندان باشما مخالف هستند، تیغ کینه آنها را تیزتر وطمع آنها را برای نفوذ بیشتر می کند و هر کجا نیز شجاعانه ایستادید آنها عقب تر می روند؛ محور دیگر آن است که اقتصاد را نباید به برجام و نسخه های غربی گره بزنید؛ مسایل را باید ازراه های دیگر از جمله تکیه به ظرفیت های داخلی و اجرایی کردن درست اصل 44 و جلوگیری از واردات و قاچاق و به کارگیری جوانان در شئون مختلف حل کرد.
وظیفه مردم
وی اظهارکرد: نقد مسئولان نیز باید از سوی مردم منصفانه و در جهت رشد و پیشرفت کشور باشد زیرا دشمنان انقلاب و اسلام در کمین هستند که این نقدها را مدیریت کنند و به سمت مخالفت با اصل نظام پیش ببرند؛ بر اساس فتوای رهبری زیر سئوال بردن اصل نظام به دلیل برخی نارسایی ها گناه کبیره است.
امام جمعه قم تصریح کرد: مساله استفاده و تولید کالاهای ایرانی بایداز سوی مردم جدی گرفته شود؛ توجه نکردن به شایعات و دروغ پردازی ها زمینه طمع دشمن را برای فتنه و آشوب از بین می برد؛ همچنین کسانی که با نفوذ در بین صفوف مردم به این شایعاتی که به سود آمریکا است بدانندکه در هر لباس و رتبه ای که هستند با این عمل مرتکب گناه و خیانت بزرگی می شوند که قطعا قبل از عذاب و خشم الهی این ملت، کمر شما را خواهد شکست.
دولت آمریکا
وی خطاب به دولت آمریکا گفت: انقلاب اسلامی سد بزرگی در مقابل چپاول شما در منطقه ایجاد کرده است زیرا این انقلاب برگرفته از مکتب ظلم ستیز عاشورا است؛ دولت آمریکا 7تریلیون دلار در غرب آسیا برای اهداف شوم خود هزینه کرده است و امروز دست به حرکات جنون آمیز زده است که خروج از برجام یکی ازاین کارها است؛ ولی ترامپ بداند که خروج از برجام خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نمی کند؛ او باید بداند که آرزوی ترس یک ایرانی ولایت مدار را از این کارهای بی ارزش به گور خواهند برد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ایرانی ها در هشت سال دفاع مقدس به خصوص در فتح خرمشهر با آن پیچیدگی هایی که داشت، این شجاعت و صلابت خود را به دنیا نشان دادند؛ ترامپ با این کاری که انجام داد حتی اپوزوسیون داخل و خارج از برخی از تعریف و تمجیدهای غرب مآبانه خود شرمگین هستند.
تحولات منطقه و رویکردهای جدید
وی عنوان کرد: فصل مشترک جریان پیروز در انتخابات عراق و لبنان، پیروزی جریان مقاومت و آمریکا ستیز و فسادستیز هستند؛ تمام هزینه های مالی و انسانی و آبرویی که اوباما و ترامپ در منطقه کردند به فضل الهی به ضرر آنها تمام شده و آمریکا اعتبار بین المللی خود را از دست داده و هزینه های آنها بر باد رفته است.
وی افزود: مدت ها است که رژیم صهیونیستی به پایگاه های جبهه مقاومت در سوریه حمله می کند؛ با این توهم که نیروهای مقاومت توان و جرات لازم را ندارند؛ تا اینکه برای اولین بار پس از چهل سال پس از انقلاب اسلامی نیروهای مقاومت در سوریه با موشک گراد و فجر با نقشه ای حساب شده و با مهارت و دقت فوق العاده با 58 موشک پایگاه های رژیم صهیوونیستی در جولان مورد هدف قراردادند و در این حمله رعد آسا از گنبد آهنین آنها نیز کاری ساخته نبود؛ نیروی مقاومت به رژیم صهیونیستی درسی فراموش نشدنی داد به گونه ای که این رژیم از طریق سازمان ملل پیام دادکه اگر شما به ما حمله نکنید ما نیز حمله نمی کنیم و این مساله این گفته امام را به ما یادآورشد که اسراییل نیز به سان آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی گفت: پس از این حمله سید حسن نصرالله دریک سخنرانی شفاف گوشزد کرد که اگر یک بار دیگر به پایگاه های مقاومت در سوریه و یا هرجای دیگر حمله کنید موشک های مقاومت عمق رژیم صهیونیستی را نشانه خواهند گرفت.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) گفت: این بانو پیش و پس از بعثت با همه امکانات خود دین خدا را همراهی کرد که خداوند بهترین پاداش ها را به ایشان داد که در صدر این نعمات، اهدای حضرت کوثر به ایشان بود؛ حضرت خدیجه الگوی زنان با ایمان هستند؛ همچنین این هفته مصادف با روز حمایت از خانواده زندانیان است و مردم باید با دستان پرمحبت خود به حمایت از آنها بپردازند.
وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن(ع) در هفته آینده نیز بیان کرد: امام حسن(ع) بیان فرمودند که اخلاق خوب بهترین نیکویی است؛ ایشان به همه ثابت کردندکه لذت دنیا در آن است که نیکویی و رزق خود را به دیگران هم اعطا کند؛ در این روز باید به کمک به مسلمانان مستضعف بپردازیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ غرب و کفار امروزه مصداق همان حدیثی است که ما را از مصرف کالاهایی که کفار مصرف می کنند می باشد و باید به این مساله توجه کنیم و مصرف کالاهای فرهنگی ملی خود را پاس بداریم.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com