کد خبر ۶۰۹۱۰ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
آیت الله سعیدی:

نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا باشد/خروج از برجام هیچ خللی در زندگی مردم ایجاد نمی کند

آیت الله سعیدی تاکید کرد: نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا و در راستای پیشرفت کشور باشد و باید بدانیم که دشمنان در تلاش هستند این نقدها را دنبال کرده تا اصل نظام را زیر سئوال ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در هشت سال دوران دفاع مقدس بود که توانستند با ایثار و مقاومت و هماهنگی و وحدت خونین شهر را آزاد کنند.

آیت الله سعیدی گفت: این پیروزی دشمنان را متحیر کردن و دکترین سیاسی امام نیز بر این اساس بود که فرمودند خرمهشر را خدا آزاد کرد تا همه بدانند که این کشور، کشور امام زمان(عج) است.

امام جمعه قم گفت: همه اذعان دارند که ما با این منطق دین خدا در دنیا مستقر می شود و فلسطین هم از چنگال صهیونیست ها رها خواهد شد.

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت خدیجه کبری(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان با همه وجود امکانات و آبروی خود را برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام گذاشت و خداوند هم بهترین پاداش ها را به آن حضرت داد که در صدر آن اعطای کوثر حضرت زهرا(س) بود.

آیت الله سعیدی به میلاد کریم آل فاطمه(س) امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: این روز را تبریک گفته و باید بکوشیم تا آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از آن حضرت روایات شده که بهترین نیکویی اخلاق نیکو است.

وی گفت: روز میلاد آن حضرت را روز اکرام نامیده اند و لذت دنیا بهتر از این نیست که بتوانیم به دیگران کمک کرده و در راستای کمک به نیازمندان بکوشیم.

امام جمعه قم به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار ایشان مطالب مهمی را بیان فرمودند که بررسی و تبیین همه فرمایشات در این مجال نمی گنجد اما باید همواره به آن بپردازیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون مقاطع گوناگونی را طی کرده و با قدرت کارها را ادامه داده و مقطع کنونی هم یکی از آن مقاطع است و با لطف خداوند این مقطع را نیز پشت سر می گذاریم.

 

*آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره علیه ایران توطئه می کنند

آیت الله سعیدی گفت: از اول انقلاب دشمنان زیادی داشتیم اما در این میان آمریکا و صهیونیست ها ویژگی های خاصی داشتند و از اول انقلاب با انواع توطئه به ضدیت با ایران پرداختند و هیچ گاه دست برنداشتند.

امام جمعه قم گفت: هدف اصلی آمریکا براندازی جمهوری اسلامی بوده و در همه اینها شکست خورده و در هر شکستی هم عرصه را برای دشمنان تنگ تر کرده است.

وی با اشاره به پیروزی های جمهوری اسلامی گفت: این پیروزی ها در سایه الهی و نصرت الهی و همچنین پیروزی از ولایت فقیه و وحدت ایجاد شده که باید همواره در این زمینه کوشید.

 

*آمریکا هیچ گاه مورد اعتماد نبوده است

آیت الله سعیدی گفت: همانطور که رهبری فرمودند آمریکا هیچ گاه مورد اعتماد نبوده و نیست و امروز با حرکتی که رئیس جمهور آمریکا نشان داد، برای دیرباورترین افراد هم ثابت شده که آمریکا دغل باز است و باید مسئولان هوشیاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه قم گفت: انعطاف در برابر کسانی که تا بن دندان با شما مخالف هستند و می خواهند شما را ریشه کن کنند، نباید انجام شود و باید شجاعانه ایستاد که این ایستادگی آنها را عقب نشانده است.

 

*بهره گیری از توان داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی

وی بیان داشت: مسائل اقتصادی را باید از راه های داخلی حل کرد و توجه به بخش خصوصی و جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق می تواند مشکلات را برطرف کند.

 

*نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا باشد

آیت الله سعیدی تاکید کرد: نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا و در راستای پیشرفت کشور باشد و باید بدانیم که دشمنان در تلاش هستند این نقدها را دنبال کرده تا اصل نظام را زیر سئوال ببرند.

امام جمعه قم گفت: کسانی که با نفوذ در صفوف مردم به شایعات می پردازند، بدانند که در هر لباس و مقامی هستند با این عمل مرتکب گناه و خیانت بزرگ می شوند و چنانچه دست از این کار برندارند، قبل از عذاب الهی این ملت کمر شما را خواهد شکست.

 

*جمهوری اسلامی سد بزرگی در برابر چپاول گری های آمریکاست

آیت الله سعیدی خطاب به دولت آمریکا گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا سد بزرگی در برابر چپاول گری آمریکا در منطقه ایجاد کرده است و باید بدانید که جمهوری اسلامی منافع نامشروع آمریکا را به خطر انداخته است، دولت آمریکا هزینه های زیادی کرده و حالا که دیده این هزینه ها به نتیجه نرسیده است، دست به حرکت های احمقانه زده که یکی از آنها خروج از برجام بوده است.

وی تاکید کرد: همه دنیا و به ویژه آمریکایی ها بدانند که خروج از برجام هیچ خللی در مردم ایجاد نمی کند و آرزوی ترس ایرانی ولایت مدار را به گور خواهند برد.

امام جمعه قم با اشاره به رشادت های ملت بزرگ ایران گفت: ایرانی ها در هشت سال دفاع مقدس به خصوص در فتح خرمشهر با آن پیچیدگی هایی که داشت این شجاعت و صلابت را به دنیا نشان داند و رئیس جمهور آمریکا بداند که با این رفتار بدون عقل، حتی اپوزیسیون داخل و خارج هم از برخی تعریف و تجمید های غرب معابانه خود سرافکنده شدند.

وی هچنین به پیروزی محور مقاومت لبنان و عراق در انخابات اشاره کرد و گفت: تمام هزینه های مالی و انسانی و آبرویی که روسای جمهور آمریکا انجام دادند به فضل الهی به ضرر آنها تمام شده و آمریکا اعتبار خود را در منطقه از دست داده است.

 

*پرتاب 58 موشک به پایگاه های صهیونیست

وی در ادامه به موضوع تنبیه رژیم صهیونیستی توسط مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: مدت هاست که صهیونیست ها به جریان مقاومت اسلامی در سوریه حمله می کند که برای اولین بار بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب، نیروهای انقلاب با موشک گراد و فجر با نقشه حساب شده با 58 موشک پایگاه های استراتژیکی صهیونیست را در جولان هدف قرار داده که از گنبد آهنین ادعایی هم کاری ساخته نبود.

امام جمعه قم گفت: با این کار، صهیونیست ها تنبیه شده و از طریق نیروهای سازمان ملل به نیروهای مقاومت پیام رساندند که اگر شما دست بردارید، ما نیز دیگر موشک نخواهیم زد که این نشان داد اسرائیل هم همانند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com