کد خبر ۶۰۹۱۳ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸

جلوه هایی از نماز جمعه قم

قم ـ ایرنا ـ حضور گسترده روزه داران به ویژه دختران روزه اولی در صفوف نماز جمعه شهر مقدس قم از جمله جلوه های این آیین عبادی سیاسی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور جمع کثیری از مسئولان حوزوی و اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم روزه دار در مصلای قدس این شهر برگزار شد.

** خطیب جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به مهمترین مسائل روز ایران و منطقه اظهار داشت: آمریکا بیش از هفت تریلیون دلار در غرب آسیا برای رسیدن به اهداف شوم خود هزینه کرده و اکنون که تمامی این هزینه ها را برباد رفته می بیند، کارهای احمقانه ای از جمله خروج از برجام را دنبال می کند.

** حجت الاسلام والملسمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم بود. وی بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران غربی با توکل به قدرت لایزال الهی، تبعیت از رهبر معظم انقلاب و اتحاد و انسجام مردم تاکید کرد.

** به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر جمع بسیاری از سپاهیان انقلاب اسلامی نیز در صفوف بهم فشرده نماز جمعه قم حضور یافته بودند.
خرمشهر پس از 578 روز اشغال، روز سوم خرداد سال 1361 طی عملیات بیت المقدس آزاد شد، این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیجی انجام گرفت.

** همچنین در نماز جمعه این هفته، بیش از یک هزار تن از دختران روزه اولی در کنار همسالان و مادران خود حضور یافته و برنامه های فرهنگی ویژه ای پیش از برگزاری نماز جمعه برای آنها اجرا شد.
8146 / 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com