کد خبر ۶۰۹۲۰ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۹

حضرت خدیجه(س) یار دوران سختی پیامبر(ص) بود

گروه اجتماعی ــ مرجع تقلید شیعیان حضرت خدیجه(س) را یار دوران سختی و آزارها و تحریم‎های پیامبر دانست و وجود مبارک و رفتار و اقدمات ایشان را درسی مهم برای مسلمانان وشیعیان دانست.

حضرت خدیجه(س) یار دوران سختی پیامبر(ص) بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی جمعه شب در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت این مفسر قرآن کریم برگزار شد، گفت: شناخت ماهیت و زندگی پربار حضرت خدیجه کبری(ع) پیام‎های بسیاری برای ما شیعیان و مسلمانان دارد.
وی افزود: زندگی حضرت پیامبر(ص) شامل دو دوران سختی مکه که همراه با سختی ها و فشارها و آزارها و تحریم هاو.. بود و دوران پیروزی و شادی مدینه که همراه با عزت و قدرت و استیلای مسلمانان بود ولی عده ای از جمله حضرت خدیجه(س) شریک روزهای سخت بودند و در دوران فتح و پیروزی پیامبر حضور نداشتند.
این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از کارهای حضرت خدیجه در دوران سخت تبلیغ پیامبر در مکه، بستن زخم هایی بود که هر روز پیامبر در حین تبلیغ از کودکان و مردم بر می داشتند؛ ایشان به رغم همه این مشقات و روزهای سخت هیچ وقت نبی گرامی اسلام را تنها نگذاشتند.
وی با اشاره به سختی و مشقت عجیب شعب ابیطالب اظهارکرد: زندگی در این شعب طاقت فرسا است به حدی که امروز تحمل چند دقیقه ایستادن در گرمای آن منطقه بسیار سخت است ولی ایشان به همراه سایر مسلمانان و پیامبر با تحریم عجیب آب و غذا و دارو و... دست و پنجه نرم کردند و با این وجود امروز اسلام شرق و غرب عالم را فراگرفته است.
این مرجع تقلید با انتقاد از مطرح کردن سن و سال غیر واقعی حضرت خدیجه بیان کردند: بر اساس تحقیقات فراوان مشخص شده است که سن ایشان در هنگام ازدواج با پیامبر توسط استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: پس از تحقیقات منابع موثق مشخص شد حضرت خدیجه(س) در زمانی که با رسول خدا ازدواج کرد 26 الی تا 28 سال بوده است و سن چهل سال اصلا درست نیست و این مساله از سوی برخی از زنان رسول خدا عنوان شد.
وی با ذکر این مطلب که امروز نیز اسالم در محاصره است اظهارکرد: باید در این زمان آماده فداکاری بود،تحریم ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است که باید صرفه جویی شود تا مشکلات به خوبی رفع شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: این موضوع باید مورد توجه باشد که اگر کسی به ما خدمت کرد نه تنها در زمان حیات بلکه پس از رحلتش نیز مورد توجه باشد؛ موضوع شعب ابیطالب با همه سختی هایی که داشت سبب ترویج دین اسلام نشد،همان گونه که امروز به لطف خدا فشارهای دشمن سبب نشده تا ترویج دین اسلام با مشکل روبرو شود.
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از تمرکز گسترده روحانیون در قم تصریح کرد: شهرهای کشور از کمبود روحانیون و مبلغین رنج می برند که باید طلابی که در قم وجود دارند به شهرستان ها بروند و اقدام به نشر و ترویج معارف دینی کنند؛ باید مبلغانی که به شهرستان های کشور اعزام می روند برنامه های تفسیر قرآن کریم داشته باشند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com