کد خبر ۶۰۹۲۹ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
مدیر خانه علوم و فنون :

25 هزار دانش آموز قمی ازخانه فنون بازدید کردند

قم- ایرنا- مدیرخانه علوم و فنون قم گفت: درسال تحصیلی جاری بیش از 25 هزار تن از دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی این استان از خانه علوم و فنون بازدید کردند.

سالم احمدی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تمام دانش آموزانی که به این مرکز می آیند 2 ساعت آموزش های علمی و عملی را در بخش های مختلف دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: این مرکز دارای بخش های مختلفی از جمله تالار تفکر، غرفه های فیزیک، ریاضی، الکترونیک، کشت بافت گیاهان،قرآن و عترت، رایانه، موزه حیوانات تاکسیدرمی،نمایشگاه، نجوم در قرآن، زمین شناسی، قرآن و عترت می باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان درتمام کارگاه ها، غرفه ها و نمایشگاه ها آموزش های لازم را دریافت می کنند و دبیران حاضر در این بخش ها ضمن پاسخ به سئوال های دانش آموزان، توضیح های لازم را به آن ها ارائه می نمایند.
احمدی پور گفت: به طور مثال دربخش نجوم در قرآن، همراه با توضیحی که در مسائل مختلف ارائه می شود، صوت آیه های مربوطه نیز همراه با تصویری از نجوم برای مخاطبان پخش می شود.
وی افزود: این مرکز در سال 1389 تاسیس شده است و همه روزه در شیفت های صبح و عصر پذیرای دانش آموزانی از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم می باشد.
وی در ادامه به فعالیت خانه علوم و فنون در تابستان اشاره و بیان کرد: ثبت نام کلاس های تابستانی در خردادماه آغاز و کلاس ها نیز پس از ماه رمضان برگزار می شود.
به گفته مدیرخانه علوم و فنون، کلاس هایی از جمله خلاقیت، رباتیک، الکترونیک، کشت بافت، سفالگری، کار با چوب، فیزیک، ساخت وسایل علمی، قرآن، آموزش هوا و فضا در تابستان امسال برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این رابطه طرحی اجرا می شود تا والدین همراه با فرزندان خود در این مرکز حاضر شوند و دانش آموزان در کنار پدر و مادر از بخش های مختلف علمی، فکری و تفریحی این مرکز بهره ببرند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com