کد خبر ۶۰۹۷۱ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰

شرکت روسی برای سرمایه گذاری در معادن یزد اعلام آمادگی کرد

یزد - ایرنا - عضو هیأت مدیره و تعدادی از کارشناسان یک شرکت روسی شنبه شب در دیدار با محمود زمانی قمی استاندار یزد برای سرمایه گذاری در معادن استان ، اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار که در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران معدنی و اقتصادی استان برگزار شد، استاندار یزد گفت: روسیه در شرایط سخت تحریم ، در کنار ایران قرار داشت و به عنوان یک دوست به ما کمک کرد.
محمود زمانی قمی افزود: روابط میان دو کشور با رعایت حقوق طرفین در حال گسترش است و با توجه به نیاز روس ها به بازار ایران و و علاقه ایرانی ها به این رابطه ، عامل رشد و توسعه ارتباطات میان دو کشور در آینده است.
وی با بیان اینکه همراهی و دوستی روسها در حوزه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و معدنی جای قدردانی دارد ، در باره ظرفیت های استان اظهار کرد: یزد ، استعدادهای بالایی در بخش های صنعت و معدن دارد به گونه ای که متنوع ترین استان ایران در بخش معدن محسوب می شود.
استاندار یزد اضافه کرد: مواد اولیه بسیاری از واحدهای فولاد کشور از معادن این استان تأمین می شود ضمن آنکه 50 درصد کاشی و سرامیک ، 27درصد تولیدات نساجی و 15درصد تولید فولاد ایران متعلق به یزد است.
زمانی قمی همچنین با اشاره به اینکه این سرزمین ، با همت ترین و مهمان نوازترین مردم ایران را در خود جای داده است، ادامه داد: یزدی ها از نخستین صنعتگران و هنرمندان ایرانی بودند و تمدنی را پایه گذاری کردند که به عنوان نخستین شهر خشتی جهان در یونسکو ثبت می شود.
وی تأکید کرد: با وجود این همه ظرفیت ، همه چیز برای استقبال از سرمایه گذاری روس در تمام بخش وجود دارد و صنعتگران یزدی آماده استقبال از آنها هستند و به عنوان نماینده دولت در این استان ،آمادگی همکاری با هلدینگ بزرگ روسی در زمینه تبادل تکنولوژی های جدید و سایر بخش ها را داریم.
در این نشست عضو هیأت مدیره هلدینگ ' یو ام ام سی ' گفت: هلدینگ ummc شامل 40 شرکت زیرمجموعه بزرگترین شرکت معدنی روسیه است که حدود ۲ درصد از روی ، 1.5درصد مس دنیا و ۵۰ درصد از تولید سرب و ۴۰ درصد از تولید روی روسیه را در اختیار دارد.
' قربانف سرگو ' افزود: این مجموعه سالانه 70 میلیارد یورو گردش مالی دارد و می تواند در بخش های مختلف بویژه معادن استان یزد سرمایه گذاری کند و برای شروع کار ، آماده سرمایه گذاری در معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز است.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در مدیریت ، سرمایه گذاری ، تولید و حتی پیش خرید محصولات در ایران و یزد فعالیت جدی داشته باشیم.
هلدینگ ' یو ام ام سی ' روسیه که از 18 سال قبل فعالیت خود را شروع کرده با تکیه بر فعالیت شرکت های دانش بنیان در سال 2017 در جمع بزرگترین کمپانی های جهان قرار گرفته و توانسته چرخه تولید را تکمیل کند.
این مجموعه هم اکنون 150 محصول همچون مس ، سرب ، روی ، طلا ، نقره و زغال سنگ به بازار عرضه می کند.
یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور ، ظرفیت های بالایی همچون متنوع ترین استان و نیز دومین استان از لحاظ ذخیره معادن ایران شناخته می شود .
این استان در کنار استانهای اصفهان و فارس ، مثلث گردشگری مرکز ایران را تشکیل داده و با توجه ثبت بافت تاریخی آن در یونسکو ، نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود.
1968 / 2047/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com