کد خبر ۶۰۹۹۴ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲

رویکرد برنامه‌های رمضانی گذشته در «باز باران» تغییر کرد

گروه فرهنگی ــ تهیه کننده برنامه باز باران با اشاره به تغییر رویکرد در ارائه برنامه پیش از افطار شبکه نور عنوان کرد: سیاه نمایی و برجسته سازی فقر در رسانه راه حل افزایش استقبال مخاطب نیست. 

رویکرد برنامه‌های رمضانی گذشته در «باز باران» تغییر کرد

حسین نطنزی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درخصوص برنامه پیش از افطار شبکه نور عنوان کرد: در برنامه بازباران سعی شده است به نقاط مثبت شهر مقدس قم پرداخته شود ومیهمانان برنامه از افراد موفق استان قم انتخاب و دعوت می‌شوند.
وی با تاکید براینکه شهر قم، شهری متمدن وعلم پرور است افزود: بسیاری از بزرگان علم وعرفان دراین شهر زندگی کردند و باید این جنبه‌های مهم شهر مقدس قم به ویژه توسط صدا وسیما استان مورد توجه قرار گیرد.
تهیه کننده برنامه باز باران از رویکرد صدا وسیما در برنامه‌های ماه رمضان سال‌های قبل انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سیاه‌نمایی و برجسته‌سازی فقر وآسیب‌های اجتماعی شهر قم دست‌آویز برخی مدیران بی مسئولیت شده است که به دنبال ایجاد معزلی هستند تا بتوانند بودجه‌ها و پول‌های بیشتری را جذب کنند.

 نمایش چهره‌ای سیاه از قم به منزله تخریب ام القری جهان اسلام استنطنزی با تاکید براینکه تخریب استان قم به منزله تخریب ام القری جهان اسلام است، گفت: گاهی رسانه استان، گمان می کند اگر نقاط منفی وصرف آسیب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و... را نمایش دهد و چهره ی نامطلوبی را ازشهر به تصویربکشد با اقبال گسترده‌تری ازسوی مخاطب مواجه می شود و این را یک موفقیت می داند، درحالیکه این امرجز تخریب چهره شهر چیز دیگری به همراه ندارد.
وی افزود: هنگامی که ارگانی همچون کمیته امداد، پشتیبان مالی و اسپانسر یک برنامه باشد، اینگونه به نظر می رسد که موضوع و محتوای برنامه به سمتی سوق داده شود که مرتبط با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و فقر باشد؛ عوامل برنامه "باز باران"، سعی کردند تا علاوه بر تغییر رویکرد، با همفکری و رایزنی با مدیرکل کمیته امداد استان قم افزون براینکه به بررسی و رفع مشکلات مردم پرداخته شود، چهره ی نادرست و مخربی از این شهر نمایش داده نشود.
وی ادامه داد: درواقع با رویکرد جدیدی که برنامه باز باران دارد، درتلاش است به جای سیاه نمایی و برجسته‌سازی فقر و دیگر آسیب‌های اجتماعی، به موفقیت ها و دستاوردهای کمیته امداد استان قم در رفع آسیب‌ها پرداخته شود، چرا که پس از گذشت 40 سال از انقلاب، این کمیته دستاوردهای مهمی در زمینه اشتغال، کاهش فقر و... داشته است.
نطنزی در رابطه با میهمانان برنامه نیز تصریح کرد: افراد موفق در زمینه علمی، ادبی، هنری، ورزشی و... میهمان برنامه باز باران در این 30قسمت هستند، چرا که استان قم همه‌ی این ظرفیت‌های مذکور را دارد واز این نظر بسیار غنی است.
وی همچنین تاکید کرد: البته تغییر رویکرد دراین برنامه به این معنا نیست که مشکلات مردم وآسیب‌های اجتماعی مثل فقرو..بازگو نشود؛ بلکه درهمین راستا، هرشب برنامه بازباران میزبان یک مرکز خیریه بوده و ازاین طریق به خیرین استان جهت کمک و حمایت مالی نیازمندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تهیه کننده برنامه بازباران در خصوص عوامل برنامه گفت: شهرام شکیبا و ستاره سادات قطبی مجری این برنامه هستند و دلیل این انتخاب، وجهه ی ادبی وشهرت این مجری در رسانه ملی است، احمد کشکولی، ایمان رشیدی و مصطفی یوسفی گروه همفکران و مرتضی ترقی کارگردان ویدئویی، محمد نوروزی، امیر تقوی، حسین ماندنی، جلال یاری، رسول جانی زاده و سیده عاتقه موسوی از دیگر عوامل این برنامه هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com