کد خبر ۶۰۹۹۷ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
ذوالنور در نطق میان‌دستور صحن علنی؛

آقای روحانی! به مردم بگویید برای اشتغال و مبارزه با فساد چه کردید؟

نماینده مردم قم گفت: آقای رئیس جمهور به مردم بگویید برای اشتغال و مبارزه با فساد چه کردید چراکه فساد، اشتغال و معیشت مهمترین توقع‌های مردم است.

ملکیان* عینی* مردم بخاطر دریافت آدرس اشتباه توسط دولت ناراحت هستندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نطق میان‌دستور صحن علنی امروز (یکشنبه 6 خردادماه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز موضوعی که افکار عمومی جامعه ما را درگیر کرده، سیاستی است که رهبران استکبار جهانی یعنی آمریکا علیه ملت ما پیش گرفته‌اند.

نماینده مردم قم خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم، اما شما مدتی بعد در مصاحبه‌ای گفتید در عالم دیپلماسی خوشبینی و بدبینی ملاک نیست؛ باید واقع‌بین باشیم.

وی با طرح این سوال که آیا این همان واقعیتی است که شما می‌دیدید، تصریح کرد: مجموعه دولت از ابتدا گفت اگر آمریکا هم از برجام خارج شود، ما با اروپا ادامه می‌دهیم؛ این حرف شما دو تأثیر داشت، یکی اینکه آمریکا گفت برای چه من در برجام بمانم و تعهداتم را اجرا کنم و هزینه بدهم؛ ایران در برجام می‌ماند، پس باید فشار را زیاد کنیم. این نتیجه سوء تدبیر در اظهارنظر و اتخاذ موضع از سوی رئیس جمهور بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: اروپا چرا باید خود را در مقابل آمریکا قرار بدهد، وقتی شما می‌گویید برجام می‌ماند و ما با اروپا ادامه می‌دهیم.

ذوالنور گفت: رئیس جمهور در صحبت‌های خود گفته بود یک مزاحم رفت؛ شما یا به این حرف اعتقاد دارید یا ندارید که اگر دارید پس چرا آن حرف را در گذشته زدید که هرچه ما با اروپا کار کنیم لقمه را دور سر چرخانده‌ایم؛ ما باید با کدخدا مشکل را حل کنیم، کدام حرف شما درست است؛ چرا به شعور مردم با چنین اظهاراتی توهین می‌کنید.

نماینده مردم قم خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در سخنان تبلیغاتی خود در اردبیل خطاب به رقبای انتخاباتی گفته بودید که جمعه انتخابات تمام می‌شود، نمی‌دانیم روز شنبه چه آب و صابونی بیاوریم تا شما دست و صورت خود را بشویید.

وی با بیان اینکه مردم چرا باید هزینه چنین بی‌تدبیری‌هایی را بدهند، افزود: حال باید از شما بپرسم که از آن آب و صابونی که بعد از این همه وقایع و فرصت‌سوزی که مردم را چندسال معطل کردید، منطقه را رها کردید و اقتصاد مقاومتی را بدون توجه گذاشتید، آیا چیزی باقی مانده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آقای رئیس جمهور چرا مردم را به دنبال نخودسیاه و آدرس اشتباهی می‌فرستید؛ آیا مشکل جامعه ما امروز این است که شما در تریبون رسمی و برای تحریک زنان ورزشکار کشور اعلام کنید که چرا در صدا و سیما فیلم‌ مسابقات آنها پخش نمی‌شود؟

ذوالنور افزود: آقای رئیس جمهور ببینید مراجع تقلید، مردم مسلمان و خانواده شهدا از اینکه شما به عفت و حیا چوب حراج زده‌اید و افکار را برخلاف مصلحت دینی و آخرتی مردم به مسیر غلط سوق می‌دهید، ناراحت هستند؛ بیاییم به واقعیت‌ها بپردازیم.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: امروز جوان تحصیلکرده کشور دچار افسردگی و انواع مریضی می‌شود که همه اینها به خاطر بیکاری است؛ به مردم بگویید برای اشتغال و مبارزه با فساد چه کاری انجام دادید، امروز مشکل فساد، فقر، اشتغال و معیشت مهمترین توقع‌های مردم است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com