کد خبر ۶۱۰۰۲ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶

قم| نیروی انتظامی برای پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های جدید تعاملات لازم را داشته باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با توجه به مصوبه و الزام قانونی دولت برای رسیدن سوخت یورو 4 شایسته است تا نیروی انتظامی در زمینه پلاک گذاری تعاملات لازم را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تغییرات در سوخت و میزان آلایندگی‌های موتورسیکلت‌ها برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی استان در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به برخی الزامات قانونی مصوب در تولید موتورسیکلت افزود: در خصوص تولید موتورسیکلت جلسه‌ای با انجمن موتورسیکلت‌های استان  با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته برگزار شد، تغییر استاندارد سوخت از یورو سه به یورو چهار و تغییر موتورهای کاربراتی به انژکتوری از مصوبات این جلسه بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخی آثار جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری با موتورسیکلت‌های کاربراتی گفت: به دلیل تغییر سیستم کاربراتی به انژکتوری در سال‌های قبل بالغ‌بر 500 نفر تعدیل نیرو در واحدهای تولید موتورسیکلت استان قم اتفاق افتاده بود.

سیجانی با اشاره به سهم عمده استان قم در تولید موتورسیکلت تأکید کرد: در استان قم 26  واحد فعال تولید موتورسیکلت وجود دارد، بالغ‌بر 40 درصد از تولیدات موتورسیکلت کشور از طریق واحدهای تولیدی قم تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری باید جایگزینی سوخت یورو چهار به‌جای یورو سه در استان قم هم‌زمان با سایر استان‌های دیگر کشور عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخی مشکلات ایجادشده در پلاک گذاری موتورسیکلت‌های تولیدی جدید، ابراز کرد: با توجه به مصوبه و الزام قانونی دولت برای رسیدن سوخت یورو 4  شایسته است تا نیروی انتظامی درزمینهٔ پلاک گذاری تعاملات لازم را داشته باشد.

سیجانی با اشاره به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تجمیعی کمیته نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: تاکنون هفت جلسه در این زمینه تشکیل و 45 واحد مورد بازدید قرارگرفته است.

وی ادامه داد: این 45 واحد مورد بازدید قرارگرفته درمجموع  825 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که بر مبنای آن 2 هزار و 348 شغل تثبیت و 98 اشتغال جدید نیز ایجادشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به میزان تسهیلات رونق تولید پرداخت‌شده در استان قم بیان کرد: درمجموع 6 هزار و 945 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان قم پرداخت‌شده است.

سیجانی خاطرنشان کرد: استان قم در مبحث تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت در رتبه سیزدهم، جهاد رتبه هفدم، گردشگری رتبه دوم و درمجموع نیز در جایگاه پانزدهم کشوری قرار دارد.

وی با انتقاد از مبحث نظارت‌های دستگاه‌های مختلف بر واحدهای تولیدی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید نباید هزینه‌های جدیدی به این واحدها تحمیل شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com