کد خبر ۶۱۰۱۰ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵

قم|برق شهرک شکوهیه در وضعیت بحرانی قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: وضعیت برق شهرک شکوهیه در وضعیت بحرانی قرار دارد و ممکن بوده در زمان پیک مصرف با مشکلاتی برای واحدهای تولیدی همراه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، امیر طیبی نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکل پساب واحدهای صنعتی ازجمله مهم‌ترین معضلات شهرک صنعتی شکوهیه است.

وی با اشاره به مبحث الحاق 96 هکتار از اراضی محدوده شهرک شکوهیه به این شهرک صنعتی افزود: الحاق اراضی  96 هکتاری به شهرک شکوهیه دارای مصوبات دولتی و هیئت‌مدیره این شهرک صنعتی است و مشکلی برای عملیاتی شدن این مبحث وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به برخی مشکلات قانونی در انتقال سند اراضی 96 هکتاری برای الحاق به شهرک صنعتی شکوهیه گفت: با همکاری و تعامل جهاد کشاورزی مشکلی در زمینهٔ عوارض در زمان انتقال سند نیست.

طیبی نژاد مشکل حق النظاره بر چاه‌های شهرک صنعتی شکوهیه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در مورد حق النظاره چاه‌های شهرک صنعتی که صرفاً 50 درصد کارکرد داشته باشند حق النظاره ای 50 درصدی از آن‌ها دریافت می‌شود.

وی با تأکید بر مشکلات تأمین برق واحدهای صنعتی موجود در شهرک صنعتی شکوهیه ادامه داد: وضعیت برق شهرک شکوهیه در وضعیت بحرانی قرار دارد و ممکن بوده در زمان پیک مصرف با مشکلاتی برای واحدهای تولیدی همراه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: شرکت توزیع برق استان تأمین پست برق جدید در این شهرک را منوط به تأمین اعتبارات موردنیاز استانی کرده که در این زمینه نیازمند تعاملات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نصب و راه‌اندازی پست برق جدید در شهرک شکوهیه 100 میلیون تومان اعتبار موردنیاز است و به نظر می‌رسد این هزینه باید از طریق سازمان برنامه‌وبودجه استان تأمین شود.

طیبی نژاد با بیان در نظر گرفته شدن ساختمانی برای اجرای آموزش‌های مهارت افزایی در شهرک شکوهیه ابراز کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان بارها در مورد واگذاری ساختمان مهارت‌آموزی موجود در شهرک صنعتی شکوهیه اعلام آمادگی کرده و می‌توان از ساختمان برای برگزاری آموزش‌های لازم استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد: از سال 92 شهرک‌های صنعتی رتبه‌بندی شده و بر اساس جداول مختلف هزینه‌های مازاد از آن‌ها دریافت می‌شود، برمبنای رتبه‌بندی‌های انجام‌شده 24 میلیارد تومان عوارض مازاد خدمات  به شهرک‌های صنعتی اضافه شده است.

وی با اشاره به برخی عوارض مازاد خدمات در شهرک‌های صنعتی تأکید کرد: هزینه‌های خدمات مازاد در تأمین خدماتی مانند آتش‌نشانی، استخر، درمانگاه، مراکز فرهنگی، فاضلاب، امکانات ورزشی و غیره بر اساس زیربنای واحدهای صنعتی دریافت می‌شود، اخذ این هزینه‌ها از جیب صنعتگران صرفاً به دلیل الزامات قانونی دولت است و در این زمینه شهرک‌های صنعتی نقشی ندارد.

طیبی نژاد ادامه داد: اعتبارات دولتی در سال‌های گذشته به‌شدت کاهش‌یافته است و به خاطر همین مسئله نیز شرکت شهرک‌های صنعتی مجبور به فروش زمین‌های خدماتی خود شده است، در سال‌های اخیر بالغ‌بر 127 میلیارد تومان تخفیف خدمات مازاد به صنعتگران استان قم داده‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مشکلاتی حوزه مخابرات در شهرک صنعتی شکوهیه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پوشش دهی آنتن‌ها از نظر دید مناسب است اما به دلیل فضای استفاده از گوشی‌های بی‌سیم واحدها و امواج پدافند موجود در اطراف این شهرک آنتن دهی را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com