کد خبر ۶۱۰۱۱ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

قم| بخش قابل‌توجهی از واحدهای شهرک صنعتی شکوهیه به فاضلاب متصل نشده‌ است

مدیرکل محیط‌زیست استان قم گفت: از میان 1200 واحد صنعتی موجود در شهرک صنعتی شکوهیه فقط 280 واحد صنعتی به شبکه فاضلاب متصل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، تورج همتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مباحث زیست‌محیطی در توسعه واحدهای صنعتی باید مورد اهتمام مسئولان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به مبحث الحاق 96 هکتار زمین به شهرک صنعتی شکوهیه افزود: کارگروه استانی برای ارزیابی 96 هکتاری شکوهیه انجام‌شده و محیط‌زیست استان‌ها نیز می‌تواند تا 200 هکتار مجوز توسعه فضای سبز را صادر کند.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با اشاره به نظر مثبت محیط‌زیست استان در الحاق اراضی 96 هکتاری به شهرک صنعتی شکوهیه گفت: محیط‌زیست هیچ‌گونه مانعی در صدور مجوز فضای سبز 96 هکتار زمین الحاقی به شهرک صنعتی شکوهیه ندارد.

همتی با اشاره به مشکل پساب شهرک صنعتی شکوهیه ابراز کرد: تصفیه‌خانه شکوهیه ازنظر کیفیت پالایش آب مطلوب است، اما پسابی که از آن خارج می‌شود در پایین‌دست این شهرک ناسالم  بوده که باید بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با انتقاد از حجم پایین واحدهای صنعتی متصل به شبکه فاضلاب در شهرک صنعتی شکوهیه خاطرنشان کرد: صرفاً 280 واحد از نزدیک به 1200 واحد موجود در شهرک صنعتی شکوهیه به شبکه فاضلاب متصل هستند.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم تأکید کرد:  با توجه به مشکل آب شهرک صنعتی شکوهیه باید این شهرک به دنبال جذب سرمایه‌گذار و استفاده و بازچرخانی پساب‌ها از طریق تکنولوژی‌های نوین و مدرن باشد.

همتی ادامه داد: دولت قانون هوای پاک را از سال 96 ابلاغ و در آن تمام وظایف دستگاه‌های مختلف سنجیده شده است تمام واحدهایی که بالای 50 نفر نیروی کاردارند باید واحد اچ اس سی ایجاد کرده و کارشناس محیط‌زیست در آن مستقر شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com