کد خبر ۶۱۰۲۰ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
با حضور رئیس ‌مجلس انجام شد

افتتاح ۳ طرح زیرساختی در روستاهای قم




۳ طرح زیرساختی شامل آبرسانی به روستای لنگرود و تکمیل گازرسانی به
2 روستای وشنوه و اَوِل قم با اعتبار 82 میلیارد ریال با حضور رئیس ‌مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان در بخش کهک قم به بهره‌برداری رسید.
علی لاریجانی با سفر به منطقه کهک استان قم، ابتدا در روستای لنگرود حضور یافت و طرح آب رسانی به این روستا را به بهره‌برداری رساند.
طرح آب رسانی به روستای لنگرود با اعتبار 35 میلیارد ریال از سال 96 آغاز و پس از هشت ماه به بهره‌برداری رسید. با اجرای این طرح، آب روستای لنگرود و روستاهای بالادست کهک قم با اتصال به سرشاخه‌های دز پایدار شد.
این طرح که شامل بیش از 6 کیلومتر لوله‌گذاری، احداث ایستگاه پمپاژ 75 متر مکعب بر ثانیه و مخزن 500 مترمکعبی است، روستای لنگرود و روستاهای بالادست قم را از وضعیت جیره‌بندی خارج می‌کند.
علی لاریجانی شهریور ماه سال گذشته کلنگ آغاز عملیات انتقال آب به 10 روستای بالادست کهک قم با اعتبار 137 میلیارد ریال را به زمین زد که آبرسانی به روستای لنگرود به عنوان نخستین روستای آبرسانی شده در قالب این پروژه به بهره‌برداری رسید و قرار است تا شهریور 98 تمام روستاهای قم با اتصال به آب سرشاخه‌های دز در وضعیت پایدار قرار گیرند.
این طرح که با نام شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر نامگذاری شده بود با حضور خانواده این شهید افتتاح شد.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به بخش کهک در روستای وشنوه قم حضور یافت و با روشن کردن مشعل مسجد مصلای روستا، گازرسانی به 2 روستای وشنوه و اَوِل را به طور رسمی افتتاح کرد.
عملیات گاز رسانی به این روستا از تیرماه سال 1395 آغاز و حدود 500 روز طرح ریزی و برنامه‌ریزی شده است. این طرح شامل 27 کیلومتر لوله گذاری است که با هزینه 46 میلیارد ریال با 480 انشعاب این روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com