کد خبر ۶۱۰۵۹ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
خطاب به وزیر کشور صورت گرفت؛

اعتراض نماینده قم؛ فشار استانداری‌ها برای پس گرفتن امضای سوال از رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، درباره فشار استانداری‌ها به نمایندگان مجلس برای پس گرفتن امضای سوال از رئیس جمهور، به وزیر کشور اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره فشار استانداری‌ها به نمایندگان برای پس گرفتن امضای سوال از رئیس جمهور به وزیر کشور اعتراض کرد.

 

این نماینده مجلس طی پیامکی خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت:

برادر ارجمند آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور
سلام علیکم
نمایندگان محترم مجلس که سوال از آقای رئیس جمهور را درخصوص موسسات مالی امضاء کرده‌اند، کرارا با بنده تماس می‌گیرند که از طرف وزارت کشور، استانداری‌ها، شبانه و با اصرار برای پس گرفتن امضاهای خود تحت فشار هستند و حتی به آنها فشار می‌آورند که بروند در منزل آنها و برگه انصراف از سوال را بدهند امضاء کنند.

لطفا دستور دهید این کار ناپسند را که نه در شان نمایندگان ملت آزاده و نه دولت و نه با شعارهای آقای رئیس جمهور سازگار است، متوقف کنند.

با تشکر؛ طراح سوال و نماینده مردم شریف و انقلابی قم، ذوالنوری

 

 

در همین باره ذوالنوری در گفتگو با فارس با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در جلسه فردای مجلس گفت: دولت از روز گذشته به شدت بسیج شده و استانداران کاملاً فعال شدند تا نمایندگان را از سوال منصرف کنند و بعضا برای پس گرفتن امضا نماینده‌ها را تهدید می‌کنند. 

وی افزود: به عنوان مثال استاندار با نماینده مجلس تماس گرفته و گفته که اگر تا امروز امضایت را پس گرفتی به خاطر رفاقت با ما بوده و اگر پس نگرفتی خودت می‌دانی. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باتوجه به اینکه تعدادی از نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه نرفته بودند فرمانداران بعضاً به تهران اعزام شدند تا با نمایندگان سوال کننده از رئیس‌جمهور برای پس گرفتن امضا مذاکره کنند و هزینه و امکاناتی که باید برای حل مشکلات مردم صرف شود در این مسیر هزینه می‌شود. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: شب گذشته برخی از استانداران نشستی را برگزار کرده بودن و تعدادی نیز امشب جلسه دارند و در این جلسات مجمع نمایندگان استان‌هایشان را برای صرف شام دعوت کرده و می‌کنند.

وی افزود: در یکی از این جلسات که شب گذشته برگزار شده بود برگه‌های چاپ‌شده‌ای به اسم نماینده‌ها خطاب به آقای لاریجانی چاپ شده و بعد از افطار و شام در اختیار نمایندگان قرار گرفته بود با این مضموم که من نمایندهفلان شهر سوالم از آقای رئیس‌جمهور را پس گرفتم و از نمایندگان می‌خواهم که این برگه‌ها را امضا کنند که این موضوع با واکنش نمایندگان مواجه می‌شود و یکی از نماینده‌ها گفته بود که مگر هزینه این شام شما چقدر است که می‌خواهید ما را اینطوری بخرید تا امضایمان را پس بگیریم. 

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: پیش از ظهر امروز معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور جلسه مفصلی داشتند و مامور شدند تا هر یک با چندین نماینده تماس و رایزنی داشته باشند و فشار سنگینی را به نمایندگان وارد کنند تا امضاها را پس بگیرند. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: شب گذشته بیش از 30 نفر از نمایندگان با من تماس گرفتند و عنوان کردند که ما خیلی در فشار هستیم با عملیات روانی به ما القا می‌کنند که دیگران امضایشان را پس گرفتند این موضوع تمام می‌شود و فردا شما می‌مانید و ما. رو سیاهی به ذغال می‌ماند و تعابیر بدی را نسبت به نمایندگان به کار می‌برند و در این تماس‌ها هم تهدید و هم موارد دیگری هم وجود دارد. 

وی در پایان با بیان اینکه این اقدامات دولت برای پس گرفتن امضای نمایندگان برخلاف قانون و اخلاق است، گفت: اینها از چه نگرانند که توان مدیران کشور را به این قصه معطوف کردند و امکانات را در سطح گسترده به کار گرفتند و این کارها را انجام می‌دهند.  

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com