کد خبر ۶۱۱۴۸ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۸
توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی؛

چهار حفار پلیس نما در قم دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت: چهار نفر از حفاران غیر مجاز پلیس نما که با پوشیدن لباس یگان حفاظت و فریب مردم اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، بهروز ایزدی در تشریح دستگیری حفاران غیر مجاز پلیس نما در قم اظهار کرد: پیرو خبر واصله از یکی از شهروندان مبنی بر اقدام به حفاری غیر مجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی در ملک شخصی اش توسط افرادی که خود را پلیس میراث فرهنگی معرفی کرده بودند بلافاصله عوامل یگان حفاظت برای بررسی صحت و سقم خبر به محل حفاری اعزام شدند.

وی ادامه داد: عوامل یگان متوجه شدند که حفاران غیر مجاز از روز سوم خرداد ماه با حضور در موقعیت مورد نظر شب‌ها از ساعت 11 تا هنگام سحر اقدام به حفاری می‌کردند و چاهی به عمق 15 متر و قطر 1 متر حفر کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم افزود: با سازماندهی عوامل یگان و انجام کمین مقرر شد به محض اقدام مجدد حفاران اقدامات لازم در خصوص دستگیری آنان و ضبط آلات حفاری صورت پذیرد که این با حضور فرماندهی و عوامل یگان نسبت به دستگیری این افراد اقدام شد.

وی گفت: دو نفر اقدام به فرار کردند و یک نفر از متهمین با نام مستعار مهدی رشید آزاد که سر دسته تیم حفاری بود با اقدام به موقع کارکنان یگان دستگیر شد و پس از تنظیم صورتجلسه جهت گذاران مراحل قضایی تحویل کلانتری 25 قم شد.

ایزدی اظهار کرد: همچنین از چهار نفر افراد دستگیر شده دو نفر از مهاجرین افغان و نفر دیگر اهل و ساکن قم است و از محل حفاری وسایلی از قبیل دستگاه بالا بر، دستگاه هوا ساز، کشف و ضبط شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com