کد خبر ۶۱۱۷۸ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم:

نسبت به هیات نظارت دانشگاه صنعتی قم گلایه‌مندم/ معامله بر سر اصول، تبدیل به یک بیماری همگانی شده است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم گفت: من نسبت به هیات نظارت دانشگاه گلایه‌مندم و این هیات به وظیفه خود در قبال نظارت بر تشکل‌های اسلامی عمل نکرده است.
حجت‌الاسلام شریفی‌دوست مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به برخی حرکت‌های ساختارشکنانه انجام گرفته در دو هفته اخیر در این دانشگاه گفت: در هفته‌های اخیر دو مراسم در دانشگاه برگزار شد که هر دو با حواشی همراه بود. یکی جشن هفته خوابگاه‌ها که نسبت به ساحت برخی مراجع اسائه ادب شد؛ در حالیکه در زمان پهلوی هم کسی جرات نمیکرد نسبت به مراجع تقلید بی ادبی کند. دیگری مراسم شعر بود که توسط یکی از تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و چند خط قرمز در این مراسم مورد تعرض قرار گرفت.
شریفی‌دوست اظهار داشت: بنده صبح روز جلسه با یکی از اعضای هیات نظارت تماس گرفتم و نسبت به سابقه آن شاعر تذکر دادم، ولی حضرات جدی نگرفتند و اطمینان دادند که مشکلی پیش نمی‌آید.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: تطهیر رضاخان و تبرئه برخی از سران فتنه کاری نیست که از کنار آن راحت گذشت. رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. مگر میشود که فتنه وجود داشته باشد، اما فتنه گر وجود نداشته باشد؟ اگر آن تشکل در متن اساسنامه‌اش التزام عملی به ولایت فقیه را آورده، نمیشود که نسبت به منویات رهبری اینگونه دوگانه برخورد کند.
وی اظهر داشت: متاسفانه در طول سال گذشته چند بار شاهد این حرکت‌ها بوده ایم و دانشگاه این موارد را زیر سبیلی رد کرده و قائل به برخورد مناسب و بازدارنده نیست.
شریفی‌دوست افزود: من نسبت به هیات نظارت دانشگاه گلایه‌مندم و این هیات به وظیفه خود در قبال نظارت بر تشکل‌های اسلامی عمل نکرده است و این کافی نیست که بگویند ما تذکر دادیم و یا بگویند ما از شاعر شکایت کردیم. هیات نظارت باید به وظیفه خود در قبال تشکل دانشجویی عمل کند والّا دوباره این حرمت‌شکنی‌ها ادامه خواهد داشت.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: جناح‌های سیاسی آزادند که یکی گمان کند برجام فتح الفتوح است و دیگری آنرا ترکمنچای بخواند؛ اما نسبت به ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی جای سکوت و معامله نیست و همه باید یک صدا از این مبانی دفاع کنند.
وی بیان داشت: نصیحت من به تشکل دعوت کننده این است که سخن رهبری را مبنای عمل قرار دهند و همان طور که رهبری فرموده‌اند از عناصر نامطمئن برای سخنرانی دعوت نشود. اگر کسی قبل از جلسه می‌گوید که من سخن حاشیه ساز نمیگویم و در ضمن جلسه زیر عهد خود بزند و سخن ساختارشکنانه میگوید این یعنی دروغ گویی. انسان دروغگو قابل اعتماد نیست و نامطمئن محسوب میشود. سوال اساسی این است که اساسا چرا یک عنصر نامطمئن دعوت شود که بعد نشود وی را کنترل کرد و هر مطلب یاوه‌ای خواست بگوید؟
شریفی‌دوست خاطرنشان کرد: بیانیه‌ای که از سوی تشکل دعوت کننده صادر شده دوپهلوست و به هیچ وجه کافی نیست و اگر این تشکل واقعا خواهان این محتوا نبود، باید در ضمن جلسه موضع‌گیری میکرد و تریبون را از سخنرانان هتاک میگرفت و یا حداقل بعد از سخنرانی نسبت به آن محتوا موضع میگرفتند؛ که این کار انجام نشد و بیانیه تناسبی با آن ساختارشکنی‌ها نداشت.
مسئول نهاد دانشگاه در پایان با اظهار ناراحتی نسبت به عدم عکس العمل مدیران دانشگاه عنوان کرد: متاسفانه معامله بر سر اصول تبدیل به یک بیماری همگانی شده و افرادی هستند که بر سر مسائل جزئی سریع موضع می‌گیرند؛ اما حساسیت کافی نسبت به خطوط قرمز ندارند و کاری با بانیان این گونه حرکت‌ها در دانشگاه انجام نمی‌دهند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com