کد خبر ۶۱۲۵۸ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
معاون استاندار قم:

استقبال از نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان بی نظیر بود

قم - ایرنا - معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: استقبال مردم لبنان از نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی قم که در شهر نبطیه این کشور برگزار شد، خارج از حد تصور و بی نظیر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، یونس عالی پور روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: برای بنده این همه اشتیاق مردمی برای حضور در این نمایشگاه بهت آور بود؛ این مساله نشانگر جایگاه معنوی شهر قم در میان مسلمانان جهان است.
وی بیان کرد: علاوه بر مردم، شخصیت های برجسته دینی و سیاسی همچون مقام های ارشد حزب الله و روحانیان عالی رتبه سایر ادیان الهی نیز از این نمایشگاه دیدن و توانمندی های استان قم را در بخش های فرهنگی و اقتصادی تحسین کردند.
وی ادامه داد: غرفه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در کنار غرفه های مرتبط با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، مورد استقبال خاص بازدیدکنندگان قرار گرفت که این مساله نشانگر سطح بالای ارادت بسیاری از مردم لبنان به نظام اسلامی است.
عالی پور گفت: در این نمایشگاه میان قم و نبطیه پیمان خواهر خواندگی برقرار و فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی در قم به سرمایه گذاران و تاجران لبنانی معرفی شد.
وی افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان قمی در بخش صنایع دستی، فرش دستباف و سایر محصولات تولید شده در قم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که همه آن ها در مدت کوتاهی خریداری شد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار و محصولات فرهنگی و اقتصادی، ورزش های باستانی نیز توسط گروه های منتخب اجرا شد و مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

** تقدیم 2 هزار دلنوشته به رهبری
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، 2 هزار دلنوشته را برای رهبر معظم انقلاب در دفتر یادبودی که به همین منظور تدارک دیده شده بود، نوشتند و آن را به ایشان تقدیم کردند.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه برخی از توانمندی های استان قم در زمینه تولید محصولات فرهنگی همچون بازی های رایانه ای و همچنین ایجاد شهربازی های معارفی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و تفاهم نامه های همکاری های اقتصادی در این بخش به امضا رسید.
وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه، گروه اعزامی از قم در جهت تقویت وحدت میان مسلمانان، به دیدار خانواده شهدای منطقه، مسئولان حزب الله و مدیران نبطیه و شهرهای اطراف آن رفتند.

** تلاش برای ایجاد غرفه دایمی عرضه کالاهای ساخت قم در لبنان
عالی پور گفت: در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی و اقتصادی، ظرفیت های شهر نبطیه برای حضور کالاهای ساخت قم، مورد توجه قرار گرفت و در بررسی های اولیه مشخص شد زمینه های بسیار خوبی برای صادرات کیف، کفش و فرش قم به لبنان فراهم است و مردم این کشور علاقه مند به استفاده از کالای ایرانی هستند.

** نشست با سرمایه گذاران جنوب لبنان برگزار شد
وی افزود: به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، نشست های تخصصی با سرمایه گذاران جنوب لبنان برگزار و مزایای فعالیت های اقتصادی در قم برای ایشان تشریح شد.
وی ادامه داد: حوزه گردشگری از دیگر بخش های اقتصادی بود که مورد توجه دوطرف قرار گرفت و قرار شد سطح همکاری ها در این زمینه با توجه به سودآوری قابل توجه آن، افزایش یابد.
معاون استاندار قم گفت: سطح استقبال مردم لبنان از این نمایشگاه به حدی بود که هم اکنون سه تقاضا برای برگزاری نمایشگاه مشابه در شهرهای بیروت، بعلبک و صیدا به دست ما رسیده است.
وی با اشاره به این که مسائل اقتصادی در اولویت برنامه های این نمایشگاه بود، بیان کرد: لبنان کشوری وارد کننده است و اگر صادرکنندگان استان بتوانند کالاهای باکیفیت خود را به بازارهای این کشور برسانند، می توانند به سودآوری سرشاری دست یابند.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با پیگیری تفاهم نامه های مشترک، نمایشگاه دایمی عرضه محصولات تولید شده در قم را در کشور لبنان دایر کنیم.
عالی پور با بیان این که هیات های اقتصادی کشور لبنان بعد از ماه مبارک رمضان و همچنین شهریورماه سال جاری به قم می آیند، گفت: در مرحله نخست قرار است، هیات اقتصادی این کشور بعد از ماه مبارک رمضان با حضور 100 تن از تجار لبنانی به قم سفر کند و از ظرفیت های استان در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی بازدید کند.
وی با اشاره به این که بازار لبنان فرصت خوبی برای گسترش صادارت غیر نفتی ایران است، بیان کرد: با توجه به تجربه این نمایشگاه می توان گفت انواع کالاهای ایرانی از محصولات خوراکی گرفته تا صنایع دستی و سایر اقلام صنعتی، در کشور لبنان با استقبال خوب مردم مواجه می شود و در همین زمینه لازم است صادرکنندگان استان از این شرایط بهترین استفاده را داشته باشند.
وی با تشکر از استاندار قم و تمام کسانی که در جریان برپایی این نمایشگاه کمک کردند، افزود: تلاش می کنیم روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و اقتصادی استان قم در کشورهای مختلف دنیا ادامه یابد.
معاون استاندار قم گفت: کالای ایرانی در هر کشوری که وارد شود نماد هویت ماست، بنابراین باید تمام تلاش ما ارائه کالای باکیفیت به بازارهای بین المللی باشد.
وی همچنین با اشاره به لزوم شفاف سازی ابعاد مختلف برگزاری این نمایشگاه گفت: هیچ کدام از مسئولان دولتی حاضر در این نمایشگاه از حق ماموریت استفاده نکردند و با مرخصی شخصی به این سفر رفتند.

** فعالیت سامانه ملی دسترسی آزاد به اطلاعات در قم
همچنین در این جلسه مدیرکل روابط عمومی استانداری قم گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات در دبیرخانه روابط عمومی استانداری قم فعال است و مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
سید رضا طباطبایی افزود: قم در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی رتبه پنجم کشور را به دست آورده است و آمادگی دارد در کوتاه ترین زمان به درخواست های مردمی در زمینه دسترسی به اطلاعات مورد نیازشان از دستگاه های مختلف فعال در استان، پاسخ دهد.
در پایان این مراسم از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به دلیل پوشش مطلوب برنامه های ستاد تسهیلات زائرین استان در ایام نوروز امسال و نیمه شعبان تجلیل شد.
نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی قم از روز نوزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در 37 غرفه برای معرفی توانمندی های این استان در شهر نطبیه لبنان برپا شد.
7405/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com