کد خبر ۶۱۲۹۹ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
مسئول نهاد دانشگاه صنعتی قم:

مسؤولان دانشگاه صنعتی قم قائل به برخورد با حرکت‌های ساختارشکنانه نیستند/ نمی‌شود از کنار تطهیر رضاخان و تبرئه برخی سران فتنه به سادگی گذشت

مسئول نهاد دانشگاه صنعتی استان قم با بیان اینکه مسؤولان دانشگاه صنعتی قم قائل به برخورد با عوامل حرکت‌های ساختارشکنانه نیستند، گفت: تطهیر رضاخان و تبرئه برخی از سران فتنه کاری نیست که از کنار آن راحت عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس در قم، حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست طی سخنانی در مسجد این دانشگاه با اشاره به برخی حرکت‌های ساختارشکنانه انجام گرفته در دو هفته اخیر در دانشگاه صنعتی قم گفت: در دو هفته اخیر دو مراسم در دانشگاه برگزار شد که هر دو با حواشی همراه بود. یکی جشن هفته خوابگاه‌ها که نسبت به ساحت برخی مراجع اسائه ادب شد، در حالی که در زمان شاه هم کسی جرأت نمی‌کرد نسبت به مراجع تقلید بی‌ادبی کند، دیگری مراسم شعر بود که توسط یکی از تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و چند خط قرمز در این مراسم مورد تعرض قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بنده صبح روز جلسه با یکی از اعضای هیأت نظارت تماس گرفتم و نسبت به سابقه آن شاعر تذکر دادم، اما حضرات جدی نگرفتند و اطمینان دادند که مشکلی پیش نمی‌آید.

مسؤول نهاد دانشگاه صنعتی استان قم افزود: تطهیر رضاخان و تبرئه برخی از سران فتنه کاری نیست که از کنار آن راحت عبور کرد، مقام معظم رهبری فرموده‌اند که فتنه خط قرمز نظام است. مگر می‌شود که فتنه وجود داشته باشد اما فتنه‌گر وجود نداشته باشد؟ اگر آن تشکل در متن اساسنامه‌اش التزام عملی به ولایت فقیه را آورده، نمی‌شود نسبت به منویات رهبری اینگونه دوگانه برخورد کند!

شریفی‌دوست مطرح کرد: متأسفانه در طول سال گذشته چند بار شاهد این حرکت‌ها بوده‌ایم و دانشگاه این موارد را زیر سبیلی رد کرده و قائل به برخورد مناسب و بازدارنده نیست.

وی تشریح کرد: من نسبت به هیأت نظارت دانشگاه گلایه‌مندم و این هیأت به وظیفه خود در قبال نظارت بر تشکل‌های اسلامی عمل نکرده است و این کافی نیست که بگویند ما تذکر دادیم و یا بگویند ما از شاعر شکایت کردیم. هیأت نظارت باید به وظیفه خود در قبال تشکل دانشجویی عمل کند، درغیراینصورت دوباره این حرمت‌شکنی‌ها ادامه خواهد داشت.

مسئول نهاد دانشگاه صنعتی استان قم اظهار داشت: جناح‌های سیاسی آزادند که یکی گمان کند برجام فتح‌الفتوح است و دیگری آن را ترکمنچای بخواند، اما نسبت به ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی جای سکوت و معامله نیست و همه باید یک صدا از این مبانی دفاع کنند.

شریفی‌دوست گفت: نصیحت من به تشکل دعوت‌کننده این است که سخن رهبری را مبنای عمل قرار دهند و همان طور که رهبری گفته‌اند از عناصر نامطمئن برای سخنرانی دعوت نشود. اگر کسی قبل از جلسه می‌گوید که من سخن حاشیه‌ساز نمی‌گویم و در ضمن جلسه زیر عهد خود بزند و سخن ساختارشکنانه بگوید این یعنی دروغگویی. انسان دروغ‌گو قابل اعتماد نیست و نامطمئن محسوب می‌شود. سؤال اساسی این است که اساساً چرا باید یک عنصر نامطمئن دعوت شود که نشود وی را کنترل کرد و هر مطلبی خواست بگوید؟

وی متذکر شد: بیانیه‌ای که صادر شده، دوپهلوست و به هیچ وجه کافی نیست و اگر این تشکل واقعاً خواهان این محتوا نبود، باید در ضمن جلسه موضع می‌گرفت و تریبون را از سخنرانان هتاک می‌گرفت و یا حداقل بعد از سخنرانی نسبت به آن محتوا موضع می‌گرفتند که این کار انجام نشد و بیانیه تناسبی با آن ساختارشکنی‌ها نداشت.

مسئول نهاد دانشگاه صنعتی استان قم در پایان با اظهار ناراحتی نسبت به عدم عکس‌العمل مدیران دانشگاه عنوان کرد: متأسفانه معامله بر سر اصول تبدیل به یک بیماری همگانی شده و هستند افرادی که بر سر مسائل جزئی سریع موضع می‌گیرند، اما حساسیت کافی را نسبت به خطوط قرمز ندارند و کاری با بانیان این‌گونه حرکت‌ها در دانشگاه ندارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com