کد خبر ۶۱۴۲۷ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
طی سال جاری انجام شد؛

کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: طی سال جاری بیش از ۵۴ نفر قاچاقچی در قم دستگیر و ۳۷ باند قاچاق کالا و ارز متلاشی شده که ارزش کالاهای کشف شده بیش از ۳۶ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ با تلاش‌های گسترده‌ای که پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم انجام داده، بیش از ۵۴ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و ۳۷ باند قاچاق کالا و ارز در سطح استان شناسایی و متلاشی شده است.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه از نظر حجمی نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش و از نظر ریالی نیز ۱۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد که ارزش تقریبی ریالی کالای کشف شده بیش از ۳۶ میلیارد ریال ارزیابی شدند.

سردار مجتبایی ادامه داد: در این ارتباط ۱۶ دستگاه خودرو سنگین از قاچاقچیان توقیف شده و تلاش پلیس بر این است با توجه به اینکه کالای قاچاق و توزیع آن در سطح  کشور یکی از پیشرانه‌های کشاندن اقتصاد به شرایط نامطلوب است به شدت جلوگیری و برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: قاچاق، تولیدکنندگان داخلی را در یک شرایط نابرابر و اقتصاد کشور را  نیز در شرایط نامطلوب و نامناسب قرار می‌دهد، با توجه به شعار سال نیز که «حمایت از کالای ایرانی» است، پلیس مصمم است با جدیت تا پایان سال با کالای قاچاق و تمام کسانی که در این امر مبادرت دارند، برخورد جدی کند.

وی بیان داشت: امسال در سطح استان یک بخش جدیدی با عنوان مبارزه با ارز شروع کردیم که در این خصوص طی چندین عملیات، ۷ نفر از کسانی را که در زمینه ارز دچار تخلف بودند، شناسایی و برخورد و بیش از ۲ هزار دلار ارز قاچاق از آنها کشف شد.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: پلیس بایستی در همه عرصه‌ها بتواند امنیت لازم را فراهم کند، یکی از عرصه‌هایی که به‌عنوان شاخص و محور پلیس پیش بینی و برنامه‌ریزی شده، موضوع مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز است که به‌صورت جدی دنبال خواهد شد. 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com