کد خبر ۶۱۴۲۸ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱

پایگاه انتقال خون قم در شبهای قدر فعال است

قم- ایرنا- معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: مرکز انتقال خون این استان واقع در میدان معلم در شبهای قدر از ساعت 21:15 تا 2:30 بامداد جهت دریافت خون از مردم فعال است.

علیرضا کبیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این پایگاه به منظور رفاه مردم 20 تخت برای دریافت خون در نظر گرفته شده است.
وی افزود: از آنجایی که نیاز به خون همیشگی است و بسیاری از بیماران به خون نیاز دارند از این رو از عزاداران خواستاریم در این امر خداپسندانه شرکت کنند و اهدای خون خویش را نذر حضرت علی (ع) نمایند.
وی با بیان این که 2 پایگاه انتقال خون درقم وجود دارد گفت: یکی از پایگاه های انتقال خون واقع در خیابان 15 خرداد درحال عملیات بازسازی است و تا اطلاع ثانویه خدمات دریافت خون ارائه نمی کند.
کبیری با اشاره به اهدای خون مردم قم طی 15 روزگذشته گفت: در این مدت یک هزار و 990 تن به مرکز انتقال خون روح الله قم مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 451 تن موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: در 15 روز ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اهدای خون توسط مردم این استان 22.5 درصد رشد یافته است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت زمان نوبت جهت اهدای خون می توانند در سامانه www.IBTO.ir ثبت نام تا در زمان اعلام شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.
به گفته وی در ماه رمضان سال گذشته 2 هزار و 803 واحد خون اهدا شد.
8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com