کد خبر ۶۱۴۴۶ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۴

نجفی قدسی: انقلاب ساده به دست نیامده که بازیچه عده ای قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین از قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شنبه شب(12 خرداد ماه) در ضیافت افطاری این دارالقرآن که در محضرمرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی و با حضور اعاظم حوزه، در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام برگزار شد، با بیان این که همه مدیون امام خمینی(ره) هستیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی میراث گرانبهای حضرت امام است که باید همواره یاد و نام ایشان را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه گاهی می شود که برخی افراد سخنانی را از روی ناسپاسی بیان می کنند، دشمنان نیز دندان خود را تیز کرده و دشمنی های خود را آشکارتر کردند تا بلکه بتوانند ضربه ای به انقلاب اسلامی وارد کنند اما به فضل الهی نخواهند توانست.

نجفی قدسی با تأکید بر هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر توطئه های دشمنان اظهار داشت: باید نسبت به امانتی که به ما سپرده شده امانتداری کنیم، حضرت امام از سال 41 که نهضت خود را آغاز کردند در پیامی فرمودند که حرکت خود را با احدی الحسنیین آغاز کرده ایم که یا بساط ظلم را جمع می کنیم یا به شهادت می رسیم.

وی ادامه داد: حضرت امام و علما و بزرگان برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیدند، خون های بسیاری ریخته شده و عزیزان بسیاری فدا شدند که انقلاب به پیروزی رسید و نباید برخی نسبت به این نعمت عظیم الهی ناسپاسی کنند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که امام راحل 3 هدف برای قیام داشتند، ابراز کرد: هدف نخست سرنگونی رژیم ستمشاهی و هدف دوم استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، هدف سوم امام راحل نیز سپردن پرچم به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) بود.

وی عنوان کرد: حضرت امام بیش از 80 مورد از انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه ظهور یاد کردند و فرمودند که هدف انقلاب اسلامی این بوده که متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) شود، چون این هدف بسیار والا و ارزشمند است باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بیش از آن بدانیم تا به هدف اصلی برسیم.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) است، ایشان همچنین تأکید کردند که با خواست خدا دست تجاوزگران و ستمگران را از همه کشورهای اسلامی کوتاه می کنیم و با صدور انقلاب و اسلام راستین به سیطره و ظلم جهانخواران پایان می دهیم و راه را برای ظهور امام زمان(عج) هموار می کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران ساده به دست نیامده که عده ای آن را بازیچه قرار دهند، بزرگان و شهدای بسیاری در این مسیر قدم برداشتند و جان خود را فدا کردند، از این رو همه وظیفه دارند به سهم خود در حفظ انقلاب کوشا باشند، البته این سخنان به معنای تأیید برخی خطا توسط برخی دستگاه ها و مسؤولان نیست چرا که اعمال ناصحیح به خود آن ها مربوط است و اصل انقلاب بر مبنای احدی الحسنیین توسط یک مرجع عالی مقام با همراهی مراجع و علما صورت گرفته است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد، به رهبری داهیانه رهبر انقلاب بعد از امام راحل اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب واقعا همان اصول حرکت امام را رعایت می کنند که اگر اینگونه نبود دشمنی دشمنان افزایش پیدا نمی کرد، افزایش دشمنی ها نشان می دهد که انقلاب در مسیر صحیح خود حرکت می کند؛ رهبر انقلاب میراث امام را به بهترین شکل حفظ کرده و کشتی انقلاب را در طوفان حوادث هدایت می کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت آیات عظام و جمعی از شخصیت های علمی و اساتید حوزه حضور داشتند.

 

46

انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com