کد خبر ۶۱۴۵۰ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶

امروز تمام توجه دنیای سیاست و دین به سمت ایران است

گروه سیاسی: یکی از علمای حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایران امروز قلب تپنده دنیای اسلام است، گفت: امروز تمام توجه دنیای سیاست و دین به سمت ایران است و اینکه ایران چه خط مشی از خودش نشان می‌دهد.

امروز تمام توجه دنیای سیاست و دین به سمت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام انصاری، یکی از علمای حوزه علمیه قم امروز، 13 خرداد در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در صحن قدیم مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم دربردارنده همه اتفاقات از ابتدا تا انتهای خلقت است و نه فقط برای یک زمان خاص بلکه برای تمام اقوام و گروه‌های دارای اندیشه آسمانی و زمینی، سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و رفتاری نازل شده است.
وی افزود: هیچ چیزی در در اندیشه انسان و در تاریخ بشر رخ نداده و نمی دهد مگر اینکه قرآن در مورد آن حرف برای گفتن دارد.
این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: پیش از آنکه دیگران به عمق قرآن پی برند لازم است که ما مسلمانان در آن تدبر کنیم و در عمل به آن پایبند باشیم.
این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: رمضان ماه قرآن، بصیرت و اندیشه در این کتاب بزرگ الهی است و قرآن فقط برای لب طاقچه خانه و یا داخل ماشین گذاشتن نیست.
حجت الاسلام انصاری با نگاهی به تاریخ جهان و حکومت‌هایی که حمکرانی کرده اند، گفت: دولت‌های مردمی دولت دینداری، عدالت و ایمان به خدا هستند و دولت پول بر ظلم و زور و تصاحب بنا نهاده شده است.
وی بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب‌های فراوانی را در کشورهای مختلف داشته‌ایم که ماندگار نبوده‌اند و دلیل اصلی آن عدم ارتباط با خالق و بی دینی بوده است.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر حکومتی با دین خدا و ایمان به خدا در ارتباط نباشد پایدار نیست، ادامه داد: در حالی که رژیم پهلوی، ارتش و نیروی نظامی گسترده ای را داشت اما خداوند امام را فرستاد و ایشان بر دستگاه زور و ستم پیروز شدند.
وی با اشاره به اینکه امام بعد از 1400 سال انقلاب سیاسی و دینی را ایجاد کردند که در دنیا نظیر نداشت، گفت: امام تربیت شده دنیای اخلاق، عرفان، فلسفه، فقه و تفسیر، حدیث و شعر بودند.
حجت الاسلام انصاری به ایام هشت سال جنگ تحمیلی هم اشاره و بیان کرد: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است و چند ده هزار شهید برای آن داده ایم پس باید از آن به خوبی حراست کنیم.
وی اضافه کرد: جنگ دیروز جنگ نظامی بود اما امروز با جنگ نرم، ضد قرآن، ضد اخلاق و ماهواره‌ها روبرو هستیم.
این استاد حوزه علمیه قم خطاب به مدیران و مسئولان حاضر در این مراسم گفت: صندلی‌هایی که شما بر آنها تکیه زده اید با خون فرزندان و پدرانمان ما ساخته شده است که اگر دیندار نباشید ماندگار نخواهید بود.
وی با بیان اینکه ایران امروز قلب تپنده دنیای اسلام است، یادآور شد: امروز تمام توجه دنیای سیاست و دین به سمت ایران است و اینکه ایران چه خط مشی از خودش نشان می‌دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com