کد خبر ۶۱۵۹۰ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

آرمان امام خمینی مانع تسلط اسرائیل بر جهان اسلام شد

قم – ایرنا - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امام راحل با دقت نظری که داشتند، محو رژیم صهیونیستی و برگزاری روز قدس را از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی قرار دادند و اگر این آرمان نبود امروز اسرائیل غاصب بر تمام کشورهای اسلامی تسلط یافته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه درپایان درس خارج فقه خود،درگفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی تکلیف همه مسلمانان است چرا که اگر آرمان مبارزه با این رژیم نبود، امروز برای مسلمانان مکان مقدسی باقی نمانده بود و مکه و مدینه هم به سرنوشت بیت المقدس دچار می شدند.
وی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس امسال از نگاه رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان دندان های خود را برای توطئه علیه مسلمانان تیز کرده اند، باید همه در راهپیمایی شرکت و با حضور پرشور خود، نقشه شوم دشمنان را باطل کنیم.
وی با بیان این که حضور تک تک افراد در راهپیمایی اهمیت دارد، ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از ثواب بسیار زیادی برخوردار است، چنان که علما و بزرگان بسیاری همچون مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی با وجود کهولت سن در این راهپیمایی شرکت می کردند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: روزقدس، روز مقابله با توطئه گران و دشمنان اسلام است که درآن پرچم دفاع از دین برافراشته می شود.
وی افزود: همه نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام از شیعه و سنی به این مساله باور دارند که رژیم صهیونیستی دشمن اسلام و مرکز توطئه علیه مسلمانان است.
وی با اشاره به این که گروه های تروریستی همچون داعش و طالبان در کانون مراکز امنیتی اسرائیل غاصب به وجود آمدند، ادامه داد: این رژیم گروه های جنایتکاری را با نام اسلام برای ضربه زدن به اصل دین پرورش داد که با هوشیاری مسلمین این توطئه ناکام ماند.
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: روز قدس تنها یک مساله سیاسی و شعاری برای دفاع از فلسطین نیست، گرچه این موضوع هم از ابعاد مهم آن است و مسلمانان بر اساس وظیفه دینی خود تکلیف دارند از مظلومان دفاع کنند، بلکه روز قدس در حقیقت روز دفاع از اسلام و مقابله با دشمنان دین خداست.
وی بیان کرد: دفاع از مظلوم، واجب شرعی است اما مساله مهمتر دفاع از اصل دین است که امروز در جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی و شرکت در راهپیمایی روز قدس، محقق می شود.
وی با اشاره به این که مقابله با رژیم صهیونیستی از عمق باورهای دینی ما نشات می گیرد، ادامه داد: همه گویندگان و نویسندگان بدون هرگونه سستی، باید خطر رژیم صهیونیستی را به مردم اعلام کنند و این مساله باید تا محو کامل این رژیم ادامه یابد.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.
7405/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com