کد خبر ۶۱۷۷۵ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
رئیس هیات کشتی:

شاخصه های حرفه ای کشتی قم 10 درصد ارتقا یافت

قم- ایرنا- رئیس هیات کشتی قم گفت: شاخصه های حرفه ای، توسعه ای، علمی و پژوهشی این هیات ورزشی در سال 96 نسبت به سال گذشته به طور متوسط 10 درصد ارتقا یافت.

محسن وزیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به انتخاب هیات کشتی قم به عنوان یکی از پنج هیات برتر استان در سال گذشته افزود: این هیات ورزشی در سال 96 نسبت به سال 95، درهمه شاخص ها از جمله توسعه کشتی قهرمانی و حرفه ای، منابع مالی، علمی و پژوهشی رشد داشت.
وی با اشاره به افزایش 13 امتیازی شاخصه توسعه منابع مالی هیات کشتی قم در سال گذشته ادامه داد: کسب 42 مدال کشوری، بین اللملی و آسیایی در رده های مختلف به ویژه کشتی فرنگی حاصل تلاش کشتی گیران قمی در سال 96 بود.
وزیری ، تمام شاخص های کشتی قم را در حال بهبود و ارتقا دانست و افزود: برای نخستین بار مسابقات لیگ کشتی آزاد استان در رده پایه خردسالان و نونهالان با حضور 19 تیم در سال 96 برگزار شد.
وزیری با اشاره به فعالیت یک هزار و 500 کشتی گیر در رده های مختلف کشتی آزاد و فرنگی در قم گفت: با افتتاح پنج باشگاه کشتی در سال 96، تعداد باشگاه های قم از 11 به 16 ارتقا یافت که این امر بخشی از کمبود زیرساخت و سالن کشتی مورد نیاز استان را مرتفع کرد.
وی از سرمایه گذاری برای تربیت مربی کشتی نیز خبر داد و گفت: با برگزاری دوره های مربی گری، 10 مربی آموزش دیده و دارای مدرک مربی گری به 15 مربی وجود استان افزوده شد ضمن اینکه قم با برگزاری کلاس ارتقا و کنترل داوری دارای 2 داور بین المللی و 23 داور ممتاز و ملی است.
وزیری با اشاره به برخی موفقیت های کشتی قم، ادامه داد: کشتی فرنگی بزرگسالان این در لیگ باشگاه های کشور حائز رتبه سوم، در لیگ باشگاه ها جهان رتبه ششم و در مسابقات کشوری بزرگسالان فرنگی رتبه دو کشور را در سال گذشته کسب کرد.
رئیس هیات کشتی قم افزود: در هفته های گذشته علی اکبر حیدری به عنوان نخستین کشتی گیر قمی موفق به سب سهمیه برای حضور در به بازی های آسیایی جاکارتا در وزن 97 کیلوگرم بزرگسالان فرنگی شد که امیدواریم با درخشش این کشتی گیر شاهد مدال آسیایی دیگری برای استان در کشتی فرنگی باشیم.
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، 29 مرداد تا 11شهریور امسال در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود.
وی وضعیت فعلی کشتی آزاد قم را نیازمند سرمایه گذاری بیشتر دانست و گفت: این رشته ورزشی در رده های مختلف به طور متوسط در رتبه هفتم کشوری است که ارتقای جایگاه کشتی آزاد این استان در کشور در امسال هدف گذاری شده است.
وزیری هدف گذاری میان مدت این هیات ورزشی را کسب یک سهمیه در مسابقات المپیک 2020 دانست و ادامه داد: ارتقای سالانه یک تا دو رتبه تیم های کشتی رده های مختلف قم در مسابقات کشوری از جمله اهداف تعیین شده هیات کشتی استان برای امسال و سال های آینده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی یادگار امام(ره) پس از چهار سال وقفه در این استان افزود: این مسابقه که 13 سال پیش برگزار و به صورت سالانه در این استان با حضور تیم هایی از کشورهای مختلف دنیا برگزار می شد از چهار سال گذشته به دلیل برخی مشکلات در استان های دیگر ترتیب می یافت که از سال گذشته با پیگیری های انجام شده دوباره این مسابقات به میزبانی قم انجام شد.
وی با بیان اینکه به دنبال تثبیت میزبانی قم از این مسابقات هستیم گفت: تاکنون 2 تاریخ شهریور و اسفندماه برای برگزاری مسابقات کشتی یادگار امام(ره) در امسال تعیین شده که در حال برنامه ریزی برای برگزاری موفق آن هستیم.
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com