کد خبر ۶۱۸۳۱ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱

‌باید برنامه‌های توسعه قم با سیاست‌های سازمان محیط‌زیست هم‌راستا شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: باید برنامه‌های توسعه استان باسیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست هم‌راستا بوده تا مانع تبدیل استان قم به یک منطقه غیرقابل‌سکونت شویم.

گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید رضا موسوی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اشاره به بحران‌های زیست‌محیطی در کشور اظهار داشت: متأسفانه زنگ خطر در حوزه محیط‌زیست سال‌هاست که به صدا درآمده و نیازمند توجه بیشتری در این حوزه هستیم.

وی نخستین اقدام را فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای محیط‌زیست دانست افزود: متأسفانه در این سال‌ها به‌عنوان توسعه در کشور بی‌توجهی‌های بسیاری به حوزه محیط‌زیست شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم سند آمایش را یکی از پایه‌های توسعه پایدار دانست و ادامه داد: توجه به جلب مشارکت‌های مردمی و نهادهای مردم‌نهاد در کنار عبور از نگاه مقطعی به محیط‌زیست می‌تواند نتایج مثبتی را در حوزه محیط‌زیست در استان و کشور به ارمغان آورد.

وی قوانین مصوب شده در حوزه محیط‌زیست  را جامع و کامل معرفی کرد و ادامه داد: نمی‌توانیم از دولت توقع داشته باشیم محیط‌زیست را حفاظت کند بلکه نخبگان و عموم مردم باید به این مسئله ورود کنند.

موسوی یکی از برنامه‌های خود را استفاده از ظرفیت‌ مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های محیط‌زیست اعلام و خاطرنشان کرد: متأسفانه استان قم به علت واقع‌شدن در مرکز کشور و هم‌جواری با پایتخت دچار مشکلاتی همچون صنایع آلاینده بوده که باید برای آن برنامه ویژه تدوین شود.

وی توان اقلیمی استان قم را موردتوجه قرارداد تأکید کرد: باید برنامه‌های توسعه استان باسیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست هم‌راستا بوده تا مانع تبدیل استان قم به یک منطقه غیرقابل‌سکونت شویم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com