کد خبر ۶۱۸۵۸ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳

اولویت شهرداری قم توزیع عادلانه سرانه‌های شهری باشد

عضو شورای شهر قم گفت: برخی مشکلات جدی در توزیع سرانه‌ها در مناطق مختلف شهر به‌ویژه مناطق پایین‌شهری احساس می‌شود و مردم این تفاوت‌ها را در مناطق خود احساس می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، زین‌العابدین قراچورلو در پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: از شهرداری قم انتظار می‌رود اولویت‌بندی پروژه‌های شهری را بر مبنای عدالت تعیین و به‌پیش ببرد.

وی با انتقاد از کمبود سرانه‌های اجتماعی و حمل‌ونقل در برخی مناطق پایین‌شهر قم افزود: برخی مشکلات جدی در توزیع سرانه‌ها در مناطق مختلف شهر به‌ویژه مناطق پایین‌شهری احساس می‌شود و مردم این تفاوت‌ها را در مناطق خود احساس می‌کند.

عضو شورای شهر قم با انتقاد از برخی رویه‌های شهرداری قم گفت: متأسفانه شهرداری قم در برخی پروژه‌ها اولویت‌هایی را در نظر گرفته که نشان می‌دهد برخی مناطق برای شهرداری قم از اولویت بیشتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار است.

قراچورلو ادامه داد: در نگاه کلی باید تمام شهر قم آباد شده و امکانات و سرانه‌های اجتماعی و شهری در آن به‌درستی توزیع شود اما متأسفانه اولویت‌های عمرانی شهرداری سبب شده تا مردم احساس نوعی تفاوت در رویکردهای شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره استفساریه‌ای درباره دریافت عوارض ارزش‌افزوده از املاک خیابان‌های جدیدالاحداث تا عمق 30 متر از جبهه اول و جبهه دوم ابراز کرد: ارزش‌افزوده این موارد را قانون تا 25 درصد مصوب کرده درحالی‌که می‌توان باکارهای مدیریتی مانع از برخی تضعیف حقوق شهروندان در این زمینه شد.

عضو شورای شهر قم نیز با انتقاد از تعامل اندک‌بین صداوسیما و شورای شهر قم تأکید کرد: تعامل صداوسیما با شورای اسلامی شهر قم به‌شدت کمرنگ و اندک بوده در حالی‌که انتظار می‌رود این نهاد خدمات شورای شهر و شهرداری را بیشتر از این در اختیار مردم قرار دهد.

محمود مسگری با اشاره به آثار پخش مستقیم جلسات علنی شورای شهر قم خاطرنشان کرد: پخش مستقیم جلسات شورا می‌تواند فعالیت‌های شورای شهر را در اتاق شیشه‌ای قرار داده و تمام فعالیت‌های این نهاد را روشن و بدون ابهام کند.

وی ادامه داد: شهرداری باید در آغاز پروژه‌ها دقت لازم را داشته باشد تا پایان پروژه در دست اقدام پروژه دیگری را شروع نکند تا مانند برخی پروژه‌های موجود مشکلاتی پیرامون آن به وجود آید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com