کد خبر ۶۱۸۷۷ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸

نیات مادی قرآنیان، لعن قرآن را به همراه دارد

گروه شهرستان‌ها- رتبه اول مسابقات حوزه علمیه قم در سال 82 با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن و آموزش علوم قرآن آنقدر شأن و مقام بالایی دارد که اگر بخواهیم با مادیات بسنجیم، کار نادرستی کردیم، اضافه کرد: متأسفانه برخی قاریان قرآنی هدف و نیت‌شان از توجه به قرآن، رسیدن به حق الزحمه‌های کلان شده و چه بسیارند قاریان قرآنی که توسط قرآن لعن شده‌اند.

ساختار سالم جامعه قرآنی عامل انس با معنویت قرآن

عبدالجلیل اشرفی، قاری قرآن حرم رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: برای اینکه جامعه را به سمت قرآنی شدن ببریم، باید اساتید قرآن در خدمت جامعه باشند.
وی با تأکید بر اینکه جامعه گنجایش زیادی برای دریافت برنامه‌ها و اقدامات قرآنی دارد، افزود: قاریان و حافظان قرآن برای ارائه آموخته‌های خودشان به نسل‌های بعدی باید در کلاس‌ها در محضر قرآن زانو بزنند تا مفاهیم آموزشی به قرآن آموزان منتقل شود.
این قاری قرآن سبک عدالباسط با اشاره به اینکه نباید برای آموزش و ارائه خدمات قرآنی اولین نیت دریافت هزینه و مادیات باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف باید کار برای خدا و خدمت به قرآن باشد.

نیات مادی قرآنیان، لعن قرآن را به همراه دارد

رتبه اول مسابقات حوزه علمیه قم در سال 82 با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن و آموزش علوم قرآن آنقدر شأن و مقام بالایی دارد که اگر بخواهیم با مادیات بسنجیم، کار نادرستی کردیم، اضافه کرد: متأسفانه برخی قاریان قرآنی هدف و نیت‌شان از توجه به قرآن، رسیدن به حق الزحمه‌های کلان شده و چه بسیارند قاریان قرآنی که توسط قرآن لعن شده‌اند.
اشرفی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید پشتیبان فعالیت‌های قرآنی باشد، تصریح کرد: حداقل کار برای قرآن آموزان ارائه خدمات ایاب و ذهاب و ارائه کمک‌های تشویقی برای قاریان قرآن و قرآن آموزان است.
وی با اشاره به جلسات دیدار با رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های معنوی ایشان از قاریان قرآن، بیان کرد: قاریان قرآن باید دارای ساختار خوب و سالمی باشند چرا که قاریان و حافظان قرآن در دید مردم به عنوان الگو هستند و تمام حرکات آن‌ها زیر نظر است.
قاری قرآن حرم رضوی تصریح کرد: افراد قرآنی باید به دنبال معنویت باشند و اگر قاری قرآن با معنویت انس و الفت داشته باشد، این آرامش، متانت قرآنی و معنویت را می‌تواند به مستمعین قرآنی منتقل کند.
انتهای پیام

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com