کد خبر ۶۱۹۱۱ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم :

اجرای برنامه های مختلف با محوریت روحانیون در امامزادگان

حجت‌الاسلام یوسف احمدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حضور روحانیون در بقاع متبرکه چشمگیر است و برنامه های مختلفی در طول سال با محوریت روحانیون در امامزادگان استان انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام یوسف احمدی با بیان این که در بحث ائمه جماعات بقاع متبرکه ارتباط خوبی با ائمه جماعات و حوزه های علمیه داریم، اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ نفر روحانی در بقاع متبرکه استان قم مستقر هستند به طوری که تمام امامزادگان شاخص و حتی غیر شاخص دارای امام جماعت هستند .

وی ادامه داد: علاوه بر این استان قم به عنوان استان پایلوت، طرح هیئت طراز اسلامی را با محوریت روحانیون با موفقیت اجرا کرد.

احمدی افزود: در این طرح نوجوانان و جوانان جذب شده و بحث های بصیرتی و استکبارستیزی در این طرح عملیاتی می شود و هم اکنون نیز دستورالعمل کشوری این طرح ابلاغ شده است.

وی به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی اوقاف استان قم اشاره کرد و بیان داشت: ۶ نفر از روحانیون با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دعوت شده اند و در کارگروه مشاوره مشغول به خدمت هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: این روحانیون در ۶ امامزاده مشاوره رایگان به مردم می دهند، که با استقبال مردم روبرو شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه این فعالیت ها توسط روحانیون در حال انجام است و الحمدالله طبق آمار رسمی و ارزیابی سالیانه ای که صورت گرفته است کارهای فرهنگی ، مشاوره ای و اجتماعی که در این چند سال صورت گرفته است در طول تاریخ کم نظیر بوده است.

احمدی خاطر نشان کرد: درکنار این موضوعات به بحث عمرانی بقاع نیز رسیدگی شده و هم اکنون ۸۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه در حال انجام است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از روحانیون و بزرگان حوزه در هیات امنای بقاع متبرکه حضور دارند که خود بسیار ارزشمند است به عنوان مثال حجت الاسلام و المسلمین مومنی عضو هیئت امنای امامزاده علی ابن جعفر (ع) هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: کارگروه های قوی تشکیل شده است که برنامه های اجتماعی و فرهنگی بقاع را پیگیری می کنند و گزارش این کارگروه ها هر چند وقت یکبار هم در دیدار با مراجع و بزرگان ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طی سال های اخیر در حوزه علمیه کمیسیون وقف را تشکیل داده ایم و این به برکت حضور چشمگیر روحانیون در بقاع متبرکه استان قم بوده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com