کد خبر ۶۱۹۴۳ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶

108 معتاد بهبودیافته برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های قم معرفی‌ شدند

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم گفت: 108 معتاد بهبودیافته برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های قم معرفی‌ شدند.

مهدی احمدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه‌های درمان ترک اعتیاد در قم اظهار داشت: بحث اعتیاد بحث پیچیده‌ای بوده که تنها قسمتی از این چرخه در حوزه پیشگیری بهزیستی انجام می‌شود که شامل فعالیت‌های درمان و کاهش آسیب و پیش‌درمان است.

وی افزود: در سال 96 اعتبارات مالی اختصاص داده‌ شده در حوزه اعتیاد، اعم از اجباری و اختیاری بالغ‌بر 300 میلیون تومان بوده که در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد هزینه شده است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت تخصیص کمک‌هزینه‌های درمان اعتیاد گفت: افرادی که قصد درمان اعتیاد را داشته با تشخیص مددکاران بهزیستی کمک‌هزینه‌ای بالغ‌بر 500 تا یک‌میلیون تومان به‌صورت بلاعوض دریافت کرده تا بتوانند مشکلات معیشتی خود را در زمان پروسه درمان برطرف سازند.

وی در مورد میزان مبالغ تحت عنوان یاری برگ‌ها تصریح کرد: با توجه به خدمات درمانی متنوع 460 نفر از بیماران در بحث اعتیاد از خدمات یاری برگ به مبلغ 168 میلیون و 200 هزار ریال بهره‌مند شده‌اند که میزان مبالغ یاری برگ‌ها بسته به تشخیص مددکار اجتماعی و تأیید کارشناسان حاضر نسبت به میزان نیاز معتادان متغیر بوده است.

احمدی نیا با اشاره به بحث وام‌های خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته بیان کرد: تعداد جلساتی که در موردبحث اشتغال انجام‌شده بیش از 17 جلسه بوده و بیش از 203 نفر از بهبودیافته‌ها به این جلسات مراجعه کرده‌اند که در نهایت 137 نفر موفق به تشکیل پرونده‌ی اشتغال شده که 108 نفر از این افراد نیز برای دریافت وام به بانک معرفی شدند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com