کد خبر ۶۱۹۵۷ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
معاون استاندار:

نسخه شفابخش اقتصاد قم حمایت از کالای ایرانی است

قم- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: نسخه شفابخش اقتصاد استان حمایت از کالای ایرانی است که نیازمند تهیه پیوست فرهنگی و جلب مشارکت های مردمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در جلسه حمایت از کالای ایرانی در استانداری قم اظهار داشت: پاشنه آشیل کشور حوزه اقتصادی است که از دولت تا مصرف کنندگان در آن نقش تاثیرگذاری دارند، از این رو باید درک و باور مشترک در حمایت از کالاهای داخلی ایجاد شود.
وی افزود: درطرح جامعی باید نقش دستگاه های اجرایی و فرهنگی و بسترسازی درحمایت از کالای ایرانی توسط نهادهای متولی تهیه شود تا عملکرد دستگاه ها در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با بیان این که مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی دولت و اقشار مختلف مردم است، گفت: فرمانده خط مقدم دولت است که باید تسهیل کننده و بسترساز تولیدکنندگان باشد و درمرحله دوم نقش دستگاه ها موثر است تا بدون مانع تراشی به حمایت از تولید بپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم گفت: همچنین دراین حوزه نقش تولیدکنندگان بسیار ملموس است چرا که باید کالاهایی با رقابت پذیری بالاٰ کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنند تا جلب نظر مصرف کنندگان را فراهم سازند.
وی ابراز داشت: توزیع کنندگان نیزباید به معرفی کالاهای ایرانی و نوع کیفیت آنان دربازار بپردازند، تامصرف کنندگان با تعصب به خرید تولیدات داخلی گرایش پیدا کنند.
غضنفری با تاکید بر این که حمایت از کالای ایرانی کارجمعی را می طلبد خواستار حرکت حمایتی همه مردم و دستگاه ها مانند حلقه ای به هم متصل در رونق تولید و اقتصاد استان شد.
وی بر ارتباط صنعت و دانشگاه در کیفی بخشی تولیدات تاکید کرد و گفت: در مقطع زمانی قرار داریم که با کارهای سنتی نمی توان به موفقیت دست یافت بلکه باید با فناوری، خلاقیت ها و با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی کالاهای فاخر تولید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم بیان داشت: برندسازی مقدمه بازار فروش است باید از اول مرحله تولید تا مصرف بر روی این موضوع کار علمی و تخصصی صورت بگیرد تا در طول زمان با مشکل روبرو نشد.
8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com