کد خبر ۶۱۹۵۸ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
رئیس سازمان صنعت و معدن قم :

راهکارهای فرهنگی گرایش مردم به کالاهای ایرانی اجرایی شود

قم- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: راهکارهای فرهنگی گرایش مردم به کالاهای ایرانی باید توسط دستگاه ها و موسسه های مردم نهاد مورد اهتمام قرار گیرد تا با مشارکت همگانی اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمود سیجانی روز چهارشنبه درجلسه حمایت از کالای ایرانی در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم اظهار داشت: راهکارهای مختلفی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و کارکنان، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ادبی، نمادسازی و معرفی کالاهایی ایرانی توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت قم آماده شده است که نیازمند همکاری دستگاه ها و استانداری برای اجرای آن هستیم.
وی افزود: تعصب به خرید کالای ایرانی باید درحوزه های مختلف از جمله اجرای طرح همیار تولید ملی در مدارس، نامگذاری هفته هایی به نام کالاهای ایرانی مختلف، استفاده از ظرفیت مبلغان و برگزاری جلسه های مختلف در مساجد مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با بیان این که 30 هزار صنف در استان فعال است گفت: باید از ظرفیت تبلیغی این اصناف درمعرفی کالاها وهمچنین از ظرفیت تبلیغی و فرهنگی دستگاه های اجرایی بهره برد.
وی افزود: حضور واحدهای تولیدی با نمایش محصولات درجلسه های استانی و استفاده مسئولان از کالاهای ایرانی به عنوان الگو گیری مردم نقش مهمی درحمایت از کالای تولید داخل دارد.
وی با اشاره به این که 33 درصد مردم قم با تعصب کالای ایرانی خریداری می کنند گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته در این استان ، توجه مردم به کالای ایرانی ستودنی بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، ابراز داشت: توسط این سازمان علل گرایش مردم به کالاهای خارجی شناسایی شده که نشانگر مشکلات فرهنگی و ساختاری است.
به گفته وی، همراه نبودن بازار با کالای ایرانی و تفکر خارجی از جمله مشکلات فرهنگی و وجود موانع تولید، واردات کالاهای مشابه، قاچاق، ضعف بازاریابی تولیدی و قیمت تمام شده بالا از مهمترین مشکلات ساختاری است.
وی با بیان این که در حمایت از کالای ایرانی 2 مقوله برنامه های قبل از تولید و بعد از تولید مورد توجه باید قرار گیرد گفت: قبل از تولید بحث رقابت پذیری و کیفی سازی و بعد از تولید بحث جلب نظر مشتری و ترویج کالاها باید کارشناسی شود.
وی خاطر نشان کرد: امسال با همکاری نهادهای مختلف از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر قم اقداماتی از جمله اختصاص 12 تابلوی تبلیغی برای کالاهای استان صورت گرفته که در بازاریابی و جلب نظر مردم موثر بوده است که امیدواریم استمرار یابد.
8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com