کد خبر ۶۱۹۵۹ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶

راه اندازی سازمان «سمت»؛ تلاش دکتر احمدی در پیشبرد علوم انسانی

گروه فرهنگی- مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد به خدمات مرحوم احمدی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب با راه اندازی سازمان سمت تلاش های فراوانی برای پیشبرد علوم انسانی در ایران انجام دادند.

راه اندازی سازمان «سمت»؛ تلاش دکتر احمدی در پیشبرد علوم انسانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از همدان، به نقل از حوزه حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان با اشاره به سوابق مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی گفت: دکتر احمدی از سنین نوجوانی پای در عرصه علم آموزی گذاشت و ابتدا در بروجرد و سپس برای مراحل بالاتر به قم عزیمت کرد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان افزود: در قم دروس فقه و اصول را نزد اساتیدی همچون امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی بروجردی و در حوزه فلسفه و عرفان نزد علامه طباطبایی به کسب علم مشغول شد.
وی، حضور دکتر احمدی در دانشگاه را در زمان خود مهم دانست و گفت: ایشان و شخصیت هایی همانند شهید بهشتی و شهید مفتح زمانی در دانشگاه حضور پیدا کردند که هیچ گونه زمینه مساعدی برای آنها وجود نداشت.
شاگرد مرحوم دکتر احمدی به فضای بسته دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: واقعا این عزیزان دارای ظرفیت و شخصیت بالایی بودند که در این فضا توانستند دوام بیاورند و به تربیت جوانان بپردازند.
وی گفت: حجت الاسلام و المسلمین احمدی در کنار دیگر شاگردان امام خمینی(ره)، همیشه یاور امام بودند و ایشان نیز به همراه دیگر شخصیت های کشور به روشنگری جوانان می پرداختند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد به خدمات مرحوم احمدی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب با راه اندازی سازمان سمت تلاش های فراوانی برای پیشبرد علوم انسانی در ایران انجام دادند.
وی افزود: بسیاری از افراد که به دلایل مختلف توانایی چاپ کتاب نداشتند و یا در زمینه علوم انسانی مشکل داشتند سازمان سمت راهگشا و یاری دهنده ای موفق برای آنها بود.
حجت الاسلام طالقانی، دکتر احمدی را متخصص در علم فلسفه عنوان کرد و گفت: بسیاری از متون برتر دنیا در حیطه فلسفه را ایشان ترجمه کرده اند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا جز منابع اصلی است.
وی، تاسیس تربیت مدرس قم را از دیگر اقدامات حجت الاسلام و المسلمین احمدی برشمرد و گفت: در تمام این سالها چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب ایشان به عنوان استادی نمونه الگویی برای شاگردان خود بودند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com