کد خبر ۶۱۹۶۸ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳

نرخ شهریه مدارس هیات امنایی قم 10درصد افزایش یافت

قم - ایرنا - با تصویب شورای آموزش و پرورش شهرستان قم نرخ شهریه مدارس هیات امنایی این استان در همه مقاطع تحصیلی برای سال تحصیلی 98-97 به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرد.

حمید رضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در پایان نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و بضاعت مالی مردم در سه سال گذشته شهریه مدارس یاد شده افزایش زیادی پیدا نکرد.
وی افزود: پییشنهادهای زیادی از سوی مدیران این مدارس و همچنین برخی از مسئولان استان برای افزایش شهریه مطرح، و در نهایت با موافقت اعضای شورای شهرستان مقرر شد، نرخ شهریه حداکثر تا 10درصد افرایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به وجود60مدرسه هیات امنایی در قم گفت: از سال تحصیلی آینده شهریه مدارس ابتدایی که به شیوه هیات امنایی اداره می شوند، یک میلیون و 600 هزار ریال و مدارس مقاطع اول و دوم متوسطه نیز یک میلیون و900 هزار ریال و دو میلیون و 200 هزار ریال خواهد بود.
وی افزود: طبق مصوبه این جلسه قرار شد، به منظور جلوگیری از فشار اقتصادی به والدین و پیشگیری از چالش پیش روی مدیران مدارس، آن دسته از مدارس هیات امنایی که در حوزه استحفاظی آنها توانایی پرداخت این شهریه وجود ندارد، توسط ستاد و ناحیه آموزش و پرورش از مجموعه واحدهای هیات امنایی خارج شوند.
شیخ الاسلام گفت: بر اساس مصوبه دیگر این جلسه اگر اولیای دانش آموزان توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، انجمن اولیای مدارس ورود پیدا کند و نظر این انجمن برای مدیر مدرسه قابلیت اجرایی دارد، و به آن اختیار داده شده هر تخفیفی را که صلاح بداند، به اولیا ارایه کند.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش به عنوان خانه دوم دانش آموزان قرار داشتن در کنار خانواده هاست، افزود: حتی در مدارس تیزهوشان و غیر دولتی استان نیز مدیران همکاری های خوبی را در زمینه شهریه داشتند.
10 مدرسه تیزهوشان درمقاطع اول و دوم متوسط قم وجود دارد که 2هزار و 200 دانش آموز نخبه در آن تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با قدردانی از اولیای دانش آموزان استان گفت: آنان همکاری های خوبی را در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و فکری داشتند و مدیران مدارس از وجود اولیا در مدیریت و برنامه ریزی و حتی سامان دهی نیروی انسانی کمک می گیرند و این تعامل ها موجب شده پیشرفت های دانش آموزان در عرصه های علمی و تربیتی را شاهد باشیم.
وی افزود: کسب رتبه نخست مسابقه های قرآن، عترت و نماز و رتبه چهارم کنکور سراسری و رتبه اول زبان های خارجی در آزمون سراسری سال 96 در بین داوطلبان داخل و خارج کشور از جمله موفقیت های دانش آموزان قمی به شمار می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آمار احصا شده تعداد دانش آموزان بین 6 تا 9 سال بازمانده از تحصیل استان کمتر از 200 تن است، گفت: با توجه به مهم بودن عدم وجود حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل در این سن، با همفکری صورت گرفته با فرماندار قرار شد، مدیران آموزش و پرورش نواحی و همچنین بخشداران بخش های تابعه به این بحث ورود پیدا کرده و حتی با مراجعه حضوری به درب منزل دانش آموزان و صحبت کردن با والدین این امر را محقق کنند.
وی افزود: کلیه اولیایی که فرزندان آنها در این گروه سنی تحصیل قرار دارند و در مدرسه حضور پیدا نکردند، حتما اجازه تحصیل حداقل در دوره آموزش عمومی را بدهند که یک فرد تاثیرگذار در جامعه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه برای ورود دانش آموزان ابتدایی به مدارس در مناطق روستایی استان مشکلی نداریم افزود: کلاس های درس در برخی از روستاها بعضا با 10 دانش آموز دایر می شود، و حتی در استان مدرسه ای را با 2 دانش آموز و یک معلم داریم.
وی با اشاره به اقدام های تشویقی و انگیزشی برای بیسوادان 10 تا 49 سال استان نیز گفت: اگر این افراد به این نتیجه برسند که سواد یکی از شاخص های اصلی توسعه درون خانواده و شخصیت فرد است، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد،تا مبلغ 10میلیون ریال پاداش به ازای با سواد شدنشان بدهد.
120هزار تن از رده سنی 6سال به بالا در استان قم بی سواد هستند که 34هزار تن از آنان شامل 20هزار تن از بانوان و 14هزار تن از آقایان در رده سنی 10 تا 49 سال می باشند.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com