کد خبر ۶۱۹۶۹ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
فرماندار قم:

بیشترین آمار جویای کار قم مربوط به تحصیل کردگان است

قم - ایرنا - فرماندار قم با بیان اینکه وجود فرهنگ پشت میزنشینی درجامعه نقش پر رنگی در بالا بودن نرخ بیکاری جوانان دارد، گفت: بیشتر بیکاران قم را افراد تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا تشکیل می دهند.

رضا سیار روز چهارشنبه در پایان نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: آمار فارغ التحصیلان بیکار درجامعه زیاد است و اغلب کسانی که برای کار به فرمانداری مراجعه می کنند، دارای مدرک فوق لیسانس و یا بالاتر از آن هستند.
وی با اذعان به اینکه این افراد به غیر از دستگاه های دولتی درجای دیگری حاضربه کار نیستند، افزود: متاسفانه جامعه به سمتی حرکتی کرده که از نظر بسیاری از مردم اشتغال فقط پشت میز نشینی و کار در دستگاه دولتی است.
سیار در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد افرادی که برای کار به فرمانداری مراجعه می کنند، گفت: آمار این اشخاص ثبت نمی شود، و ما با حوصله زیاد و بدون ایجاد یاس و ناامیدی درآنها، متناسب با رشته تحصیلی و تخصصی که دارند، راهنمایی ها و مشاوره های لازم برای جذب شدن در بازار کار را ارایه می دهیم.
وی همچنین با اشاره به مشکل دار بودن سیستم آموزشی کشور، از آن به عنوان یکی از دلایل مهم بیکاری فارغ التحصیلان یاد کرد و افزود: در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایان مقطع اول متوسطه بسیاری به سمت رشته ای گرایش پیدا می کنند، که با استعدادهایشان هیچ گونه تناسبی ندارد.
سیار با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در رشته های تحصیلی خود بازنگری کنند، گفت: برخی از رشته های دانشگاهی فاقد بازار کار بوده از این رو پس از سال ها تحصیل، هیچ نتیجه ای برای فرد تحصیل کرده در آن رشته ندارد.
فرماندارقم افزود: امروز برخی از رشته های فنی مهندسی که داشتن مهارت درآن مساله مهمی است، بیشتر به صورت تئوری آموزش داده می شود، که این معضل باعث شده فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون داشتن کمترین مهارت و تنها با اتکاء به داشتن مدرک به دنبال شغل مناسب و دلخواه خود باشند.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com