کد خبر ۶۱۹۷۳ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

فطریه مردم روزه‌دار استان قم تا پایان روز عید فطر به‌حساب مددجویان واریز می‌شود

گروه اجتماعی ــ پیش‌بینی می‌شود کمیته امداد استان قم یک میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری کند که تا پایان روز عید فطر به‌حساب مددجویان این نهاد واریز خواهد شد.

 فطریه مردم روزه‌دار استان قم تا پایان روز عید فطر به‌حساب مددجویان واریز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به سیاست کمیته امداد برای رفع مشکلات معیشتی و نیازهای اصلی مددجویان گفت: این نهاد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مددجویان به‌خصوص در بخش معیشت مددجویان انجام می‌دهد و نیازمند کمک‌های بیشتر مردم برای رفع مشکلات مددجویان هستیم.
وی ادامه داد در دوماهه نخست امسال صدقات جمع‌آوری‌شده یک میلیارد و 790 میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشت.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اظهار امیدواری از اینکه روند رشد صدقات تا پایان سال ادامه داشته باشد گفت: رتبه استان قم در سال جاری تاکنون در رشد صدقات در کشور رتبه نخست است.
وی بابیان اینکه در دوماهه نخست امسال اقدامات خوبی برای مددجویان تحت حمایت انجام‌شده است اظهار کرد: در همین مدت 200 دستگاه یخچال، 300 دستگاه کولر و ۲۰۰ دستگاه پنکه برای مددجویان خریداری کردیم.
میرشکار با اشاره به تغییر رویکرد کمیته امداد استان قم در مسکن مددجویی از احداث به خرید ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ واحد مسکن برای مددجویان خریداری‌شده است و خریداری ۱۵۰ واحد مسکن نیز برای مددجویان در دستور کار کمیته امداد استان قم تا پایان سال قرار دارد.
وی بابیان اینکه به هر مددجو 40 میلیون تومان کمک‌هزینه خرید مسکن پرداخت می‌شود گفت: ۱۰ میلیون تومان کمک‌هزینه دولت، ۱۵ میلیون تومان از صدقات مردم نیکوکار استان و منابع استانی و ۱۵ میلیون تومان نیز از کمک‌های خیران برای خرید مسکن به مددجویان اعطا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به‌ضرورت تأمین هزینه‌های ازدواج نوعروسان اظهار کرد: در سال جاری هزار و 200 کمک‌هزینه ازدواج بین سه تا پنج میلیون تومان به نوعروسان تحت حمایت تعلق می‌گیرد.
میرشکار بابیان اینکه هزار و 880 یتیم در استان داریم گفت: هر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان قم به‌صورت میانگین ۳۴۰ هزار تومان از حامیان دریافت می‌کند که بالاترین سرانه در کل کشور است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه چهار هزار خانوار محسنین در استان داریم که همه آن‌ها حامی ندارند گفت: امیدواریم مردم خیر استان قم به این خانوارها هم که واقعاً نیازمند هستند توجه بیشتری داشته باشند.
وی با تأکید بر تقویت اشتغال در مددجویان مستعد اشتغال در استان قم گفت: امسال برای سه هزار و ۱۸۳ نفر از این مددجویان فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد که ۷۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این هدف پرداخت می‌شود که ۱۰ میلیارد و 300 میلیون تومان آن از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد است.
میرشکار با اشاره به اعتبارات توسعه اشتغال روستایی باهدف ماندگاری روستائیان در روستاها اظهار کرد هزار و ۷۲۸ نفر از مددجویان و افراد نیازمند روستایی چه مددجوی تحت حمایت کمیته امداد باشند یا نباشند می‌توانند از اعتبارات این طرح برای اشتغال استفاده کنند که این وام به‌صورت طرح قرض‌الحسنه و سرانه آن ۲۵ میلیون تومان است.
وی در پاسخ به شبهات مطرح‌شده در خصوص ارسال کمک‌های مردم کشورمان به فلسطین و غزه توسط این نهاد گفت: کمیته امداد حتی یک ریال از وجوهات و صدقات مردم را به سایر کشورها ارسال نمی‌کند ولی در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها صندوق‌هایی تعبیه کرده است که روی آن نوشته (کمک به مردم مظلوم فلسطین) و مردم اختیاردارند که کمک‌های خود را به این صندوق‌ها واریز کنند و تنها وجوهات جمع‌آوری‌شده در این صندوق‌ها به آن کشورها ارسال می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان کمک برای مردم فلسطین در روز جهانی قدس جمع‌آوری شد که امسال پس از هجمه‌های انجام‌شده علیه مردم فلسطین و غزه این مقدار به ۵۲ میلیون تومان رسید.
وی اطعام و افطاری نیازمندان را یکی از اقدامات خوب این نهاد برشمرد و افزود: در ماه مبارک رمضان امسال اطعام مددجویان تحت حمایت به‌صورت غذای گرم، توزیع بسته‌های مواد غذایی و بن کارت خرید معیشت رمضان انجام شد.
میرشکار بابیان اینکه 10 هزار و 880 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد قم از غذای گرم در رستوران‌ها و مکان‌های مختلف پذیرایی شدند اظهار کرد: سه هزار 853 بسته غذایی نیز به ارزش ۳۴۴ میلیون تومان بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شد.
وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد استان قم تنها استانی در کشور است که از ابتدای ماه مبارک رمضان بن کارت معیشت به مددجویان داده است گفت: از روز چهارم این ماه مبارک ۱۶ هزار و ۶۷۱ خانوار از بن کارت‌های 100 تا 250 هزارتومانی این نهاد به ارزش کل یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون بهره‌مند شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به افزایش تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: علاوه بر 18 حامی که از سال‌های گذشته با این نهاد همکاری می‌کنند ۹۹۳ نفر دیگر هم برای حمایت از فرزندان ایتام و خانواده‌های طرح محسنین اعلام آمادگی کردند.
میرشکار با قدردانی از مردم خیر استان قم اعلام کرد: این کمک‌ها در مراسم اکرام ایتام و محسنین 21 رمضان امسال ۳۲۴ میلیون و 600 هزار تومان تومان وجه نقد، ۳۶۳ قطعه طلا به وزن یک کیلو و ۳۹ گرم به ارزش 207 میلیون تومان بود.
وی افزود: در آن روز ۶ گزارش از زندگی خانواده‌های نیازمند استان به‌عنوان نمونه خانوارهای نیازمند پخش شد که تمام مشکلات این خانواده‌ها در حال مرتفع شدن است.
مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه مشارکت مردم و خیران در ماه مبارک رمضان منهای روز بیست و یکم رمضان یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان است گفت: از این مبلغ ۴۵۵ میلیون تومان نقد و ۵۶۴ میلیون تومان به‌صورت کالا بود.
وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها در سال گذشته ۴۶۷ میلیون تومان بود اظهار کرد: در این زمینه بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.
میرشکار با اظهار امیدواری از جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات فطره در استان قم گفت: فهرست تمام مددجویان که از زکات فطره بهره‌مند می‌شوند مشخص و اقدامات اولیه انجام‌شده و با توجه به اینکه امسال حساب‌های مددجویان تحت حمایت این نهاد در اختیار صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته است، فطریه های جمع‌آوری‌شده بعدازظهر روز عید فطر به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.
وی افزود: مردم خداجوی روزه‌دار می‌توانند زکات فطره خود را از طریق سایت کمیته امداد به نشانی qom.emdad.ir یا با شماره‌گیری #5*5*025*8877* و یا از طریق صندوق‌های مستقر در مصلاهای نماز عید فطر به نیازمندان برسانند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com