کد خبر ۶۱۹۷۴ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵

52 درصد ‌بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان قم حق بیمه پرداخت نمی‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: 52 درصد از بیمه‌شدگان استان قم بیمه سلامت همگانی داشته که بابت آن حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا فخاریان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات  ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به نوع بیمه سلامت اظهار داشت: بیمه سلامت شامل پنج بیمه اقشار، بیمه همگانی، روستایی، کارکنان دولت و بیمه ایرانیان است که تنها بخش کوچکی از این خانواده حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی تعداد کسانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند را 7 میلیون نفر در کشور  اعلام کرد و افزود: این بیمه 40 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده که از این تعداد تنها 7 میلیون نفر حق بیمه پرداخت می‌کنند و از این 40 میلیون 23 میلیون بیمه روستایی و 10 میلیون بیمه همگانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم تصریح کرد: این بیمه باهدف ارائه خدمات و کم کردن پرداخت‌های مردم به‌صورت مستقیم و همچنین استقرار نظام جامع سلامت پایه‌گذاری شده و توسعه کیفی و کمی و افزایش توسعه بیمه سلامت را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با تأکید بر حذف هم‌پوشانی در بیمه‌ها خاطرنشان کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از کد ملی در دریافت خدمات بیمه‌ای یکی از اقداماتی است که در کشور در حال اجرا بوده و نخستین دستاورد چنین اقدامی از بین رفتن هم‌پوشانی موجود در سیستم بیمه و درمان کشور است.

فخاران تعداد بیمه‌شدگان استان قم را 399 هزار و 350 نفر دانست و گفت: 52 درصد از بیمه‌شدگان استان قم بیمه سلامت همگانی داشته و 62 هزار و 824 نفر بیمه‌شدگان کارمند، 9 هزار و 824 نفر بیمه ایرانیان، 207 هزار و 112 نفر بیمه سلامت دارند و همچنین 48 هزار و 966 نفر از بیمه روستایی، 3 هزار و 841 نفر از بیمه اتباع خارجی و 70 هزار و 624 نفر از بیمه سایر اقشار استفاده می‌کنند.

وی تعداد دفاتر فعال در سطح استان را برای ارائه خدمات 7 دفتر اعلام کرد و ادامه داد: 7 دفتر پیشخوان در شهر و دو دفتر در روستا با مجموعه 66 کارمند در حال ارائه خدمات به مردم بوده و این خدمات در 6 بیمارستان دولتی، دو بیمارستان غیردانشگاهی و 2 بیمارستان خیریه خصوصی با 380 پزشک ارائه می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت استان قم تأکید کرد: درمجموع با 710 مرکز درمانی و پزشکی قرارداد همکاری داشته که در سال گذشته 223 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده و امسال با کاهش 10 درصدی بودجه که شامل کاهش هزینه‌های غیرضروری می‌شود خدمات ارائه می‌دهیم.

وی این کاهش هزینه‌ها را در جهت مدیریت صحیح منابع مالی لازم دانست و ابراز کرد: باید هزینه‌ها در بیمه سلامت به‌درستی مدیریت‌شده و این کاهش در ارائه خدمات درمانی به مردم آسیبی وارد نمی‌کند و تنها از هزینه‌های غیرضروری کاسته می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com