کد خبر ۶۲۰۰۰ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

تعلل در پرداخت تسهیلات اشتغال با اقتصاد مقاومتی مغایر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در پایان «جلسه هماهنگی استفاده متقاضیان از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری قم» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بانک ها در صورتی که مشکل پرداخت ها مربوط به پیگیری نکردن متقاضی است، مراتب را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنند، که تصمیم گیری لازم انجام شود.
وی یادآور شد: امروز نخستین مرحله ارزیابی خود را از مشکلات موجود و عملکرد بانک ها انجام دادیم و نتایج را به معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع وزارت کشور اعلام کردیم.
معاون استاندار قم گفت: در راستای حمایت از اشتغال و کسب و کار روستایی، دولت دوازدهم یک بسته حمایتی با نرخ سود 6 درصد را تعریف کرده، که سهم قم از آن 202 میلیارد تومان است.
وی با بیان این که در مرحله نخست اجرای این طرح حدود یک سوم معادل 700 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر منابع آن تامین شده و در چهار بانک استان موجود است و دستگاه های اجرایی نیز مکلف به پذیرش طرح ها شدند تا پس از تصویب در کمیته فنی جهت پرداخت به بانک عامل معرفی شود.
غضنفری اضافه کرد: خوشبختانه به اندازه سهمیه تعیین شده در مرحله اول طرح های اشتغالزایی در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت تهیه و تصویب و به بانک عامل ارائه شده، ولی روند پرداخت تسهیلات مقداری با کندی مواجه است.
معاون استاندار قم افزود: طبق دستور رئیس جمهوری این تسهیلات باید تا پایان تیرماه سال جاری پرداخت شود، از این رو بانک ها را موظف کردیم با خارج شدن از قید و بندهای مرسوم اداری زمینه تحقق پرداخت ها در بازه زمانی معین را فراهم کنند.
وی اذعان داشت: برغم مشکلاتی که این پرداخت ها در کشور داشته، قم جایگاه مناسبی در این زمینه دارد و هم اکنون در نسبت طرح های پرداختی به طرح های ارایه شده به بانک های عامل رتبه پنجم، و از نظر پروندهای پرداخت شده نیز رتبه دوم را داریم ولی مطلوب آن است که سهم مرحله اول را تا پایان تیرماه جذب کنیم.
غضنفری با اشاره به گسترده تر شدن مشارکت دستگاه ها در این طرح افزود: علاوه بر دستگاه های قبلی تعدادی دستگاه دیگر نیز اضافه شده و باید تا پایان خرداد ماه طرح های خود را ارائه دهند، تا پس از تصویب در کمیته فنی در تیرماه در فرایند پرداخت قرار بگیرند.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به عنوان دستگاه برتر در این طرح حمایتی نیز در پایان این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سهمیه بخش کشاورزی در مرحله اول 700 میلیارد ریال است که در قالب طرح هایی مانند توسعه گلخانه و اصلاح نژاد دام و طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی به دبیرخانه ارسال شده و خوشبختانه مورد تایید قرار گرفته و به بانک ارایه شده است.
محمد رضا طلایی افزود: تسهیلات دو طرح پیشنهادی به مبلغ 45 میلیارد ریال در قالب بخش کشاورزی و توسعه گلخانه ها پرداخت شده و بهره مندی بخش کشاورزی قم از این بسته حمایتی 300 تن اشتغال ثابت و مستقیم در حوزه روستایی و عشایری است.
7403 / 1175
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com