کد خبر ۶۲۰۱۷ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
فرماندار قم:

تدابیرلازم برای خدمات رسانی به زائران صورت گرفته است

قم - ایرنا - فرماندار قم با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به همه شهروندان و زائران کریمه اهل بیت (ع) گفت: تدابیر لازم برای پذیرایی و اسکان زائران تعطیلات عید فطر اتخاذ شده است.

رضا سیار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این خصوص دستورالعملی به همه دستگاه ها ابلاغ شده تا امکانات لازم مانند نمازخانه و سرویس بهداشتی جهت استفاده زائران مهیا باشد‌.
وی با اشاره به مشخص شدن شیفت های نگهبانی از سوی مدیران کل در همه اداره ها افزود: شهرداری نیز چند بوستان مهم و بزرگ شهر مانند فدک و غدیر را برای اسکان موقت زائران پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به آمادگی کامل بوستان های محدوده جمکران برای اسکان گفت: این مکان مقدس و همچنین حرم مطهر نیز از نظر امنیتی و انتظامی در آمادگی کامل قرار دارند، و به نیروی انتظامی برای جلوگیری از سرقت در محله های مختلف شهر دستور لازم داده شده است‌.
سیار بازرسی و سرکشی بازرسان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی به منظور خدمات دهی بهتر به مردم را از دیگر اقدام ها در ایام تعطیلات عنوان کرد، و افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته پیش بینی ما این است، کلیه زائرانی که به قم مسافرت می کنند، سفر خوش و توام با آسایش و آرامش کاملی را داشته باشند.
وی با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع رعد و برق و بارندگی در مناطق کوهستانی و مرتفع استان، گفت: توجه به سفرهای کوتاه مردم به مناطق روستایی استان به آنان توصیه می شود، برای مصون ماندن از خطر برق گرفتگی بواسطه صاعقه از ایستادن در ارتفاعات و بلندی ها خودداری نمایند.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطابق برآورد اداره کل میراث فرهنگی ظرفیت تخت های اقامتی استان با توجه به توسعه واحدهای گردشگری 13 هزار تخت است، افزود: با توجه به مساعد بودن هوا و تمایل مردم به اسکان در پارک ها و بوستان ها موضوع اقامت یک حالت نرمال را دارد، و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شویم.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند‌.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com