کد خبر ۶۲۰۳۰ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۶

نامه سرگشاده جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به مراجع تقلید

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در پی اعلام برگزاری همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان با هدف تجلیل از بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی نامه سرگشاده ای به مراجع عظام تقلید نوشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از «شیعه نیوز»، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در پی اعلام برگزاری همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان با هدف تجلیل از بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی نامه سرگشاده ای به مراجع عظام تقلید نوشتند.

 متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلّی الله علیه و آله: «مَن وَقَّرَ صَاحِبَ بِدعَهٍ فَقَد أعَانَ عَلی هَدمِ الإسلام؛ هر کس که اهل بدعت را محترم دارد به نابودی اسلام کمک کرده است.»(نهج الفصاحه، ص۷۴۷)

در دورانی که دوستداران و پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، در فشارهای ناشی از توطئه‌ی سران کفر و استکبار قرار دارند و وضعیت اقتصادی نابهنجار، همگان مخصوصاً محرومان و ضعفا را زیر چکمه های بی رحم خود قرار داده است، عدّه‌ای با صرف مبالغ هنگفت از بیت‌المال مسلمین و دعوت از میهمانان خارجی و هدر دادن اموالی که باید صرف عمران و رفاه مردم عزیزمان شود، در صدد زنده کردن اهل بدعت و ضلالت دراویش و صوفیه‌‌اند و سعی در به انحراف‌کشاندن مسیر انقلاب اسلامی و پایمال کردن خون شهدا دارند.

اگر راست می گویند اولاً اهتمام در رفع نگرانی های اقتصادی مردم نمایند و پروژه های عمرانی و رفاهی بر زمین مانده در شهر شاهرود را تکمیل کنند. ثانیاً اگر قرار بر این است که همایش و کنگره ای برگزار شود، چرا برای علما و دانشمندان بی نظیر شاهرود در گذشته و حال که هر کدام، باعث افتخار در جهان می باشند، برگزار نشود؟

به هر حال دست اندرکاران بدانند: این اقدامات، در هر جایی به شکلی و در شاهرود، شهر علما و دانشمندان بزرگ، مثل آیت الله العظمی حاج سید محمود شاهرودی، آیت الله العظمی حاج آقابزرگ اشرفی، آیت الله العظمی حاج شیخ احمد شاهرودی و بزرگان دیگر، با عنوان گام هایی برای ثبت قبر یکی از سران دراویش بنام «شیخ ابوالحسن خرقانی» در یونسکو – که تاریخ، در محلّ مقبره او، تشکیک جدّی دارد- و البته با اهداف پشت پرده ترویج صوفیه و مرام درویشی و نشر فرقه مولویه می باشد که شاهد آن، دعوت از رئیس فعلی فرقه مولویه در جهان، خانم چِلبی، مدعی نوادگی مولوی، برای سخنرانی در این همایش است.

برخی از فریب‌خوردگان این جریان، نمی‌دانند که امثال ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی، علاوه بر انحرافات اعتقادی، کانون ترویج خرافات در عصر خود و بعد از خود بوده‌اند و طبق نظر محقّقین، عقائد بوداییان ضدّ اسلام را وارد در مذهب کرده‌اند.

برجسته‌کردن اسامی و آثار آنان، مایه تحقیر ملّت مسلمان ایران بخصوص علما و بزرگان شاهرود و مردم متدین آن دیار و خیانت به دین است. مطمئناً مردم متدیّن و شریف شاهرود، راه نجات اقتصاد را در اقتصاد توأم با ترویج بی دینی و خرافات نمی دانند، بلکه از نظر آنها، اقتصاد سالم، اقتصاد همراه با دین داری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام زیر سایه فقهای مکتب شیعه است.

برادران و خواهران ایمانی بدانند که مبارزه آگاهانه و مقابله با این اقدامات به اسم گردشگری و غیره، لازم و واجب است. مبادا غافل باشیم و پس از چندی مشاهده کنیم این عقاید که مورد ردّ و مخالفت علمای بزرگ شیعه است، در بین اهل و دوستان ما رسوخ کرده و بیگانگان، از جمع آوری پیروان خود به اسم فرقه مولویه و … مسرور شده اند. و السلام علی من اتبع الهدی
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com