کد خبر ۶۲۱۰۲ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹

40000 نفر از طلاب خارجی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: 40000 نفر از طلاب خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

محمدرضا فخاریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به کاهش 10 درصدی اعتبارات بیمه سلامت در سال جاری اظهار داشت: متأسفانه با محدودیت‌های متعددی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مواجه بوده و حتی تمام اعتباری که طبق قانون برای بیمه سلامت تصویب می‌شود، پرداخت نمی‌شود.

وی از بیمه 40 هزار نفر از طلاب خارجی خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان از 100 کشور دنیا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده و هزینه بیمه آن‌ها را مرکز مدیریت حوزه پرداخت می‌کند و دفتر نمایندگی در مرکز مدیریت حوزه به بیمه‌شدگان حوزی ارائه خدمات می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: 70 هزار و 624 نفری که تحت پوشش بیمه اقشار بوده و با عنوان بیمه سلامت اقشار با صندوق اقشار بیمه سلامت حمایت می‌شوند از طرف سازمان بهزیستی و بنیاد شهید معرفی‌شده و هیچ‌گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی تعداد بیماران خاص استان را نیز 926 نفر اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت بر طبق قانون مصوب پنج بیماری خاص هموفیلی، تلاسمی، دیالیز و همچنین ام‌اس و پیوند کلیه را تحت پوشش قرار داده و به ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازد و فراوانی این بیماران در استان قم به ترتیب372 نفر ام‌اس، 271 نفر بیمار دیالیز، 145 بیمار پیوند کلیه، 89 نفر تالاسمی و 48 نفر هموفیلی ثبت‌شده است.

فخاریان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بیمه‌شدگانی که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند سعی شده کاهش 10 درصدی اعتبارات تنها در هزینه‌های غیرضروری اعمال‌شده و تأثیری بر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان نداشته باشد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com