کد خبر ۶۲۱۲۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
چالش بزرگ ترافیک شهری قم کِی حل می‌شود؟

روزشماری ساکنان پردیسان برای افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی

اغراق نیست که رنج اهالی پردیسان در حوزه خدمات شهری، با ترافیک سنگین، در تنها مسیر ترددشان به شهر، برابری می‌کند! ترافیک سنگین از حدفاصل میدان ارتش تا بوستان علوی نه تنها مشکل ساکنین پردیسان، بلکه مشکل بزرگ مردم قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، 22سال از احداث منطقه پردیسان قم که با جمعیت 300هزار نفر حالا به شهری برای خود تبدیل شده است، می گذرد.

اغراق نیست که رنج های ساکنین پردیسان نسبت به انبوه مشکلات در حوزه خدمات شهری، با ترافیک سنگین، در تنها مسیر تردد (بلوار الغدیر) به این شهر یا شهرک بزرگ، برابری می‌کند!

 

ترافیک سنگین در اکثر ساعات روز از حدفاصل میدان ارتش و تا ابتدای شهرک قدس و حتی بوستان علوی نه تنها مشکل ساکنین پردیسان است، بلکه به مشکل بزرگتری برای دیگر شهروندان شده است.

 

Image result for ‫ترافیک پردیسان قم‬‎

 

تدبیر شهرداری قم برای رفع این مشکل ایجاد سه مسیر عبوری به پردیسان بود که در هر سه مسیر بمشکلاتی به وجود آمد.

نخستین تدبیر شهرداری که مسیر میدان مفید، بلوار شهید آوینی تا پردیسان است به دلیل عبور از انتهای شهرک مهدیه طلاب؛ با مخالفت مسئولان شهرک مهدیه، سال هاست که به صورت نیمه کاره رها شده است.

دومین مسیر برای حل این معضل، ادامه بلوار زائر در رودخانه با مخالفت شرکت آب منطقه ای استان قم مواجه بود، چندی پیش فقط تا ابتدای شهرک قدس به بهره بردای رسید که باری از ترافیک شهرک قدس تا بوستان علوی را کاهش نداده است.

 

پس از آن بود که شهرداری مسیر سوم که از انتهای خیابان جمهوری تا پردیسان ادامه خواهد داشت را طراحی و هم اکنون آن را با عنوان بلوار آیت الله بروجردی می شناسیم.

بر اساس وعده شهردار قم، قرار بر این بود که پروژه آیت‌الله بروجردی تا پایان سال 96 به اتمام برسد، اما متاسفانه این مسیر نیز با مشکل مواجه شده است.

بلوار آیت الله بروجردی که پیش از این قرار بود در سال 96 افتتاح شود به دلیل برخی کاستی ها و مشکلات ابتدا و انتهای طرح، مقرر شد که در بهار سال 97 به بهره برداری برسد، اما با پایان یافتن بهار، هنوز این پروژه آماده بهره بردای کامل نیست!

 

 

در همین راستا مدیر کل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم در پاسخ به خبرنگاران گفته است: مسیر مستقیم بلوار آیت الله بروجردی از سمت پردیسان به سمت مرکز شهر تا یک ماه آینده زیر بار ترافیک می رود.

عباس حلوایی زاده با بیان اینکه با بهره برداری مسیر مستقیم بلوار آیت الله بروجردی، بار ترافیکی بلوارالغدیر کاهش چشمگیری خواهد داشت افزود: این طرح با بهره برداری از تقاطع انتهای شهرک قدس با بلوار آیت الله بروجردی تکمیل می شود که این کار نیز تا دو یا سه ماه آینده انجام خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این تقاطع راه دسترسی از سمت بلوار به سمت مسجد مقدس جمکران و داخل شهرک قدس میسر می شود.

حلوایی زاده دلایل تاخیر در اجرای این طرح را وجود معارضان و برخی مراحل اداری پیچیده از سوی نهادهای مختلف اعلام کرد.

 

 

در همین راستا ابوالفضل مستقیمی، شهردار منطقه هشت، با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه فضای سبز شهری اظهار داشت: کاشت نهال در حاشیه بلوارهای آیت الله بروجردی و فدائیان اسلام را مورد توجه شهرداری قرار دارد و در این بلوارها بیش از 4 هزار اصله نهال به مساحت 24 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال کاشت شده است.

 

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیگیری وعده‌های مسئولان شهری نسبت به حل بزرگترین معضل ترافیک شهر قم را تا تحقق این پروژه، رسالت خود می‌داند و ضمن آرزوی توفیق در خدمت رسانی برای مسئولان محترم شهری،  پیگیری مطالبه مردم شریف قم را رسالت حرفه ای خود می‌داند.

 

*سعید آقایی

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com