کد خبر ۶۲۱۳۷ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶

«امیر مهدی‌زاده» مسافر مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شد

امیر مهدی‌زاده، ستاره بین المللی کاراته استان قم برای چهارمین بار حضور در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، امیر مهدی زاده کاراته کای قمی که کوله باری از افتخارات را به همراه دارد اکنون فرصت جدیدی برای اضافه کردن یک مدال طلای دیگر به مدال‌های خود در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در اردن در اختیار خواهد داشت.

امیر مهدی زاده در دیدار انتخابی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم برای تعیین نماینده ایران در این وزن در مسابقات قهرمانی آسیا، محمد شایگان کاراته کای جوان قمی را در پیش رو داشت تا در یک رقابت سراسر قمی، این امیر مهدی زاده باشد که با ۲ پیروزی پیاپی برابر شایگان جواز همراهی تیم ملی در اردن را کسب کند.

مهدی زاده در این ۲ مبارزه ابتدا ۸ بر ۲ محمد شایگان را شکست داد و بار دوم ۷ بر ۴ برنده شد در حالی که در مبارزه انتخابی هر کاراته کایی که ۲ مبارزه از ۳ مبارزه برنامه ریزی شده را به سود خود پایان می‌داد فیکس تیم ملی می‌شد و امیر مهدی زاده اجازه نداد کار به مبارزه سوم بکشد.

حضور امیر مهدی زاده در مسابقات قهرمانی آسیا برای بار چهارم رخ می‌دهد و مهدی زاده در ۳ دوره گذشته که ملی پوش بوده، توانسته در همه دوره‌ها مدال بگیرد به طوری که در سال ۲۰۱۱ در چین، توانست برنز کسب کند و در سال ۲۰۱۵ در اوکیناوا در ژاپن به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید.

ملی پوش قمی در سال ۲۰۱۷ در قزاقستان، بار دیگر مدال طلای آسیایی خود را تکرار کرد و اکنون در اردن می‌تواند چهارمین مدال خود از مسابقات قهرمانی آسیا و سومین مدال طلای متوالی را از آن خود کند.

مهدی زاده چندی پیش موفق شد در مسابقات کاراته وان استانبول نیز مدال طلای این مرحله از لیگ جهانی را کسب کند و تابستان در بازی‌های آسیایی جاکارتا به میدان می‌رود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com