کد خبر ۶۲۱۳۹ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶

آیین بزرگداشت مرحوم احمدی در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، در این آیین باشکوه که آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و آیات مصباح یزدی، خرازی، امینی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، مقتدایی و سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، یاد و خاطره آن مرحوم گرامی داشته شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم احمدی، ایشان را الگویی برای طلاب جوان حوزه های علمیه دانست و گفت: این عالم ربانی در راه کسب علم و معرفت مجاهدانه و خستگی ناپذیر گام برمی داشت و هیچ تعلقی به دنیا نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین رضا حاج ابراهیمی با اشاره به جامعیت علمی مرحوم احمدی در حوزه های گوناگون، خاطرنشان کرد: ایشان در زندگی پربرکت خود، همواره امانتدار بود و خدمت به خلق را عبادت می دانست و برای شنیدن دیدگاه ها و نظرات گوناگون همواره گوش شنوا داشت.

وی در پایان تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمدی شخصیتی حقیقت طلب و متواضع داشت و ضمن اهتمام به تربیت شاگردان و انتقال معلومات خود به طلاب و دانشجویان، مدیریتی دلسوزانه در انتشارات سمت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 19 خردادماه دعوت حق را لبیک گفت و پیکر این استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه پس از تشییع در شهرهای تهران و قم، در جوار کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد.

یکی از کارهای مهم مرحوم احمدی تأسیس مؤسسه سمت در سال 1364 بود و از همان زمان تا پایان عمر به مدت 33 سال، ریاست آن را بر عهده داشت و در این سالها 2150 کتاب دانشگاهی به همت این مؤسسه منتشر و روانه بازار کتاب شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com