کد خبر ۶۲۱۴۵ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین احمدی در قم برگزار شد

‌مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی با حضور مراجع، علما، فضلا، اساتید حوزه و دانشگاه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ‌ایسنا‌، شامگاه دوشنبه مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی در مسجد اعظم قم از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، مجمع عالی حکمت اسلامی، موسسه اسرا، موسسه امام خمینی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه ادیان، دانشگاه مفید، جامعه الزهرا و ... برگزار شد.

نمایندگان بیوت مراجع، دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله سبحانی، آیت الله امینی، آیت الله علوی بروجردی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله مقتدایی، آیت الله مصباح یزدی، آیت‌الله خرازی، اعضای جامعه مدرسین، اساتید دانشگاه، فضلای حوزه، استاندار قم و طلاب و دانشگاهیان در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا حاجی ابراهیم، از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این مراسم با بیان اینکه مرگ هر انسان خلاصه زندگی اوست، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند همانگونه که زندگی می‌کنید، می‌میرید و همانگونه که می‌میرید، در قیامت مبعوث می‌شوید.

وی ادامه داد: انسان اگر نورانی و پاک زندگی کند با مرگی طیب و نورانی می‌رود و اگر در جهل زندگی کند، مرگ او در ظلمت خواهد بود.

حاجی ابراهیم با بیان اینکه مرگ انسان ها متناظر با زیست آنهاست، افزود: پس در این صورت اگر حیات او از سر عقل و درایت و فهم و معرفت باشد، مرگ او هم مرگی نورانی و اگر حیات او از سر جهل بود، مرگ او هم ظلمانی خواهد بود.

این سخنران ادامه داد: امام صادق(ع) از پیامبر مکرم(ص) فرمودند کسی که زیست کند و حجت زمان خود را نشناسد مرگ او مرگ جاهلی است؛ ما محتاج معرفت  تعالیمی هستیم که انبیاء و اوصیا به ما داده‌اند، آنها عاقلان عالم هستند که آمده‌اند ما را از شقاوت به سعادت راه بنمایند.

وی اظهار کرد: اگر معارف انبیاء و ائمه پذیرفته شود و در عمل ما تجلی یابد، انسان زندگی پاک و سعادتمندانه خواهد یافت؛ مقدمه حیات طیبه ایمان، معرفت و عمل صالح است.

حاجی ابراهیم با بیان اینکه حیات طیبه در زندگی انسان ظهورات و بروزات دارد، افزود: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه شادمانی دائم، کرامت فراگیر و عیش تمام را به عنوان مولفه‌های زندگی طیبه عنوان می‌کنند، معنای عیش تمام را می‌توان در کلام امام رضا(ع) یافت آنجا که می‌فرمایند بهترین مردم کسانی هستند که در بستر زندگی آنها زندگی دیگران رشد و بالندگی پیدا می‌کند.

وی افزود: استاد احمد احمدی انسانی بود که "اتم العیش" در زندگی او برجسته بود. وی معلمی تمام، متواضع و حقیقت طلب بود که از سر سوز با دیگران برخورد می کرد، دغدغه این را داشت که دانشجویان را تعالی دهد. عاش حمیدا و مات سعیدا.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com