کد خبر ۶۲۱۶۱ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱

فراخوان اولین جشنواره ملی مهدویت آغاز شد

گروه اجتماعی ــ دبیر اولین جشنواره ملی مهدویت از اعلام فراخوان جذب آثار علمی و فرهنگی و هنری به این جشنواره خبرداد.

فراخوان اولین جشنواره ملی مهدویت صادر شد

علی حسینی در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم و مشارکت بخش‎ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی و فرهنگی مهدوی ملی و استانی برگزار می شود.
وی افزود: هدف این جشنواره توسعه و ترویج و تعمیق باورداشت متعالی مهدویت در بین آحاد مختلف جامعه و همچنین حضور فعالانه در عرصه پاسخ به شبهات و فرهنگ سازی در این زمینه است.
وی اظهارکرد: این همایش در بخش های مختلفی برگزار می شود که شامل بخش پژوهشی(ویژه همایش دکترین مهدویت)، ادبی، فرهنگی، هنری، رسانه و کتابخوانی و فضای مجازی است.
دبیر همایش ملی مهدویت بیان کرد: محورهای اصلی جشنواره ذیل دو کلان محور تنظیم شده است که در محور چالش‎های اعتقادی و فرهنگی مباحثی چون غفلت از مبانی و آرمان ها، شک و تردید، افول دین و ارزش ها، یاس و ناامیدی، سطحی نگری، برداشت‎های انحرافی، تطبیق‎های ناروا، تعیین وقت ظهور و شتابخوانی(استعجال) مطرح شده است.
وی گفت: در بخش چالش‎های اجتماعی، سیاسی نیز محورهایی چون مسئولیت گریزی، فتنه‎ها، سختی‎ها و ناکامی‎ها، لغزش اندیشمندان و خواص، فاصله بین عالمان و مردم، افزایش اختلافات، مدعیان دروغین، مخالفت با فعالیت های سیاسی و تشکیل حکومت و افزایش دشمنی‎ها گنجانده شده است.
حسینی اظهارکرد: 15 آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره است که علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق سایت جشنوارهwww.mahdaviatfest.ir ، پیام رسان‎های سروش و ایتا با نشانی mahdaviatfest@ و دبیرخانه جشنواره ملی مهدویت به نشانی قم، صفاشهر کوچه کوچه جهاددانشگاهی پلاک 32 صندوق پستی 161-37185ارسال کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com