کد خبر ۶۲۱۶۴ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱

32 هزار دقیقه برنامه طی ماه رمضان در قم تولید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، ماه رمضان را ماهی بسیار پرکار برای کارکنان صدا و سیمای قم عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی های صدا و سیمای این استان، ارتباط ویژه با شبکه های سراسری و بین المللی است.
وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال، 300 ساعت برنامه که در صدا و سیمای مرکز قم تهیه شده بود به شبکه های مختلف سازمان صدا و سیما ارسال شد که قم از این لحاظ جزو استثنایی ترین استان ها به شمار می آید.
وی، اثرگذاری برنامه های صدا و سیمای مرکز قم در کمک به محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه سالهاست با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همکاری می کنیم و باتوجه به برنامه هایی که طی ماه رمضان امسال پخش شد، شاهد افزایش 20 درصدی کمک های مردمی به محرومان هستیم.
لطفی نیاسر گفت: در بخش کمک به زندانیان جرایم غیرعمد نیز برنامه های مختلفی از صدا و سیمای مرکز قم در ماه رمضان پخش شد که در این زمینه شاهد رشد سه برابری کمک های مردمی هستیم و امیدواریم مردم در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری کرده تا شاهد آزادی هرچه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین در ماه رمضان امسال، روزانه 6 ساعت برنامه های مختلف از جمله جشن ها، قرائت قرآن، ترتیل خوانی، تفسیر و مناجات با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) روی آنتن رفت که در این زمینه یک صد تن از پرسنل صدا و سیمای قم فعال بودند.
وی گفت: در مجموع در ماه رمضان امسال، 60 هزار دقیقه برنامه های مختلف از طریق رادیو قم، رادیو معارف، رادیو ایران، شبکه های نور، قرآن، 2، 3، آموزش، شما و تهران، شبکه های برون مرزی از جمله جام جم، الکوثر، العالم و سحر پخش شد و 13 شبکه ماهواره ای غیر از سازمان صدا و سیما از برنامه های تولیدی قم استفاده کردند.
لطفی نیاسر ادامه داد: برنامه های شب های قدر نیز در حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران، امسال از شبکه های مختلف همچون، 2، قرآن و افق پخش شد و برای نخستین بار تصاویر این برنامه ها به صورت دو قاب در شبکه نور به روی آنتن رفت.
وی، برنامه ترتیل خوانی نوجوانان که از شبکه های امید و 2 پخش شد را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این برنامه اقدام بسیاری خوبی است که از 2 سال گذشته آغاز شده که 30 دقیقه به مطالب قرآنی و 30 دقیقه به ترتیل خوانی اختصاص دارد.
وی همچنین با اشاره به تشکیل میز معارفی در صدا و سیمای مرکز قم تصریح کرد: براین اساس، برنامه های معارفی در قم سیاست گذاری شده و بخشی ازاین برنامه ها نیز در این مرکز تولید می شود و سپس به شبکه های استانی ارسال خواهد شد.
وی، پخش برنامه هایی از قرائت قرآن در بوستان های قم، مباحث اخلاقی آیات مکارم شیرازی، سبحانی و مصباح یزدی، سفره های ساده افطاری در محله های مختلف و «باز باران» را از جمله فعالیت های صدا و سیمای مرکز قم در ماه رمضان امسال عنوان کرد.
وی با بیان این که صدا و سیمای مرکز قم تنها مرکز در کشور است که در حوزه برون مرزی برنامه هایی به 6 زبان تولید می کند گفت: شبکه سحر آذری در ماه رمضان و هنگام سحر برنامه های تولیدی قم از حرم حضرت معصومه را پخش کرد.
لطفی نیاسر دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های تابستانی سیمای قم افزود: ' بادبادک' ، «صبحانه»، «در استان»، «مثبت قم»، «کوچه سار انقلاب»، «نغمه دلیری» «آب و آیینه»، «طنز شبانه» و «پلاک 16» از جمله این برنامه ها محسوب می شود.
1175 / 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com