کد خبر ۶۲۱۹۶ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد:

کاهش یک درصدی هدررفت در شبکه آب قم / سالهاست زنگ خطر کم آبی به صدا درآمده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به شرایط کمبود آب در کشور و اقلیم گرم و خشک که در آن قرار داریم امیدواریم این اهتمام موجب افزایش آگاهی عمومی و توجه ملی بیشتری در حوزه مصرف آب شود ، ولی این آگاهی و شناخت کمتر از میزان لازم است و توجهات نیز متناسب شرایط نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به آموزش کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: در سال گذشته 20 هزار ساعت آموزش برای این کارکنان برگزار شد و اثرات این کار در ارتقای خدمت به مردم مشهود است چرا که میزان مراجعات مردم به شرکت آب و فاضلاب استان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ساختار شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال گذشته تغییر پیدا کرد، مهم ترین رسالت این شرکت کاهش هدررفت آب در استان است. در سال 95، 19 درصد هدرفت در شبکه آب استان قم داشتیم، البته استاندارد بین المللی 15 درصد است و در سال گذشته میزان هدررفت آب در قم به 17 درصد رسید و امسال به دنبال کاهش یک درصدی این عدد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: با انشعابات غیرمجاز در استان قم برخورد کردیم، همچنین تعویض انشعابات خراب آب در استان صورت گرفت. ماشین آلات شرکت آب و فاضلاب استان قم بازسازی شدند و این شرکت در سال گذشته در نمایشگاه‌ها و سمینارها حضور فعالی داشت.

صادق پور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی یک نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات در استان افتتاح شد، همچنین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 75 کیلووات را در شرکت آب و فاضلاب استان قم راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت سه مگاوات را در مجموعه معصومیه امضا می‌کنیم و احداث این نیروگاه درآمد برای شرکت آب و فاضلاب استان قم دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرشان کرد: سامانه 122 این شرکت را ارتقا دادیم و در سال گذشته 200 هزار ارتباط با این سامانه صورت گرفت.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com